Ferrari 250 Testa Rossa

Výsledky Historie Okruh Odkazy Vozy

Vůz Ferrari 250 TRS byl vynikající konstrukcí konce 50. let především svým výkonným motorem, ale i dobrými jízdními vlastnostmi. Šéfem projektu byl Carlo Chiti. Karosérie byla navržena jedním z nejlepších italských karosářů Pinninfarinou.

V roce 1957 se poprvé objevil na závodní dráze. Zkratka TR znamenala Testa Rossa (červená hlava), pro kryty hlav válců natřené červenou barvou. 

Vůz měl vpředu uložený vidlicový dvanáctiválec s úhlem mezi válci 60°, obsah motoru 2953 cm3 a výkon 221 kW (300 k) při 7200 ot./min. Rozvod ventilů OHC, vrtání válců  73 mm a zdvih 58,8 mm. Motor měl šest dvojitých karburátorů Weber.

Ferrari_250TR_1959.jpg (133918 bytes)Ferrari_250TR_1958.jpg (115265 bytes)

Převodovka byla čtyřrychlostní plně synchronizovaná. Podvozek byl převzat z dvoulitrového čtyřválce 500 TR z roku 1956. Rám byl trubkový příhradový. Přední náprava měla kola nezávisle zavěšena na trojúhelníkových ramenech odpružených vinutými pružinami. Zadní poháněná náprava byla tuhá, odpružená půleliptickými listovými pery. Rám byl prostorový příhradový svařovaný z trubek. Brzdy bubnové hydraulické. Rozvor náprav 2350 mm a rozchod kol 1308 mm.

lemans02.jpg (69065 bytes)

Ferrari Testa Rossa - foto Jakub Zelfel z Prahy

Vůz měl výborné jízdní vlastnosti a typ z roku 1957 zajímavě řešený přední díl karosérie s prodlouženým nosem pro vstup vzduchu. Mezi nosem a blatníky vznikly štěrbiny, sloužící jako vtok chladicího vzduchu k předním brzdám. V dalších letech se však již tento prvek neobjevil.

Typ Ferrari 250 TR zvítězil třikrát v Le Mans v letech 1958, 1960 a 1961. Motor z tohoto vozu se však ve vylepšené verzi používal i v typech 250 P a 250 LM, kde byl umístěn vzadu, před zadní nápravou.