Alfa Romeo 8C 2300

Výsledky Historie Okruh Odkazy Vozy

Alfa Romeo 8C 2300

Vůz Alfa Romeo 8C 2300 zkonstruoval Vittorio Jano, skvělý konstruktér, který prosazoval zásadu malého objemu válců s jejich optimálním stupněm plnění.

Vůz měl vpředu uložený mechanicky přeplňovaný řadový osmiválec objemu 2336 cm3 a výkonu 104 kW (142 k) při 5200 ot/min. To již představovalo měrný výkon 60 k/litr proti 27 k/litr u nepřeplňovaného motoru Bentley. Větší měrný výkon umožňoval použít menší a lehčí motor při stejném výkonu a tím menší, lehčí a obratnější auto. Motor měl vrtání válců 65 mm a zdvih 88 mm. Motor byl složen ze dvou bloků po čtyřech válcích. Klikový hřídel byl také ze dvou dílů spojených ozubeným soukolím pro pohon vačkového hřídele a jednostupňového Rootsova kompresoru.

Alfa Romeo 8C 2300 - motor

Převodovka byla čtyřstupňová, nápravy byly tuhé s půleliptickými listovými pery a třecími tlumiči na všech kolech. Rám vozu byl žebřinový. Brzdy byly bubnové. Hmotnost byla pod 1000 kg, což bylo o 900 kg méně než u vozu Bentley. Poháněna byly zadní náprava. Pro Le Mans byl určen podvozek s dlouhým rozvorem, který zaručoval větší stabilitu při vyšších rychlostech a pro zatáčkovitou trať závodu Mille Miglia podvozek z kratším rozvorem zajišťující lepší ovladatelnost v zatáčkách. V závodě 24 hodin Le Mans zvítězil tento vůz čtyřikrát v letech 1931 až 1934.

V závodě Mille Miglia zvítězil v letech 1932 až 1934. Celkem bylo v letech 1931 až 1936 vyrobeno 188 vozů typu 8C 2300.