8. ročník autobusového zájezdu

       I v letošním roce, jsme opět vyrazili v půlce června do Francie. Po čtvrtečním nástupu na různých místech republiky jsme autokarem přejeli Německem, Francií a ve čtvrtek ráno byli v Paříži. Hezky jsme se dali odvézt autobusem, od řízení tam byli jiní, proč se unavovat před dny, kdy se toho během závodu moc nenaspí….

IGP7094[1].jpg (307243 bytes)    Zájemců bylo dost, ale zase ne tolik, abychom obsadili celý autobus. Ale to vůbec nevadilo, protože z Gare Montparnasse jsme jeli už coby početná skupina na slevu a tak nás vlak do Le Mans vyšel o dost levněji, než jsme počítali. A už ve pátek dopoledne jsme byli na místě.

     V Le Mans z nádraží ke trati jako obvykle tramvají, opět jsme zvolili optimální kombinaci jízdenek, protože v tento den se ve městě pořádá „Parade“ – slavnostní průvod městem, kdy jsou představovány týmy, jezdci, sponzoři..

     Nejprve ale k trati. Jako člen klubu ACO jsem všem koupil levnější lístky. Proč nevyužít IGP7138[1].jpg (162263 bytes) slevu nějakých 15 euro.  Stany jsme si postavili na oblíbeném místě, které je klidné,  bezpečné, ale přitom kousek k oblouku Dunlop i třeba k prostorám ACO …..ale také i  umývárnám.  A pak ohlédnout expozici ve village, stánky a především prostor v boxech, protože otevřená pit lane je právě tento den !  Bylo vidět auta, mechaniky, jezdce, hostesky. Ty pěkné měli opět Charouzovic – jen fotografové nic netuše odháněli pana otce Charouze, protože jim do snímku jeho rozměry asi neladily. V mnoha boxech byla tlačenice zase pro plakáty, podpisy, pohlednice…  Tyto trofeje IGP7104[1].jpg (199861 bytes) uložit do stanů a odpoledne jsme jeli do centra Le Mans. Tam na Náměstí Republiky byl dav, zde začínal průvod „Parade“. Naše skupinka se zde, v davu a hluku, který zde panoval, rozdělila, každý hledal sám místo, odkud uvidí nejlépe…. Abych viděl lépe, šel jsem kolem špalírů lidí dál, směrem k řece Sarthe. Tam bylo místo… a navzdory občasnému deštíku se dalo dobře sledovat průvod aut, mažoretek, kapel a kolony vozidel, které vezly piloty. Mezitím Michelin rozdával čepice, hostesky pak karty, plakáty , jezdci se podepisovali… to až do večera. Cestou zpět jsem využil celodenní jízdenky na tramvaj a kousek před tratí se zastavil v nákupním centru na prima večeři a doplnění zásob. Večerní obhlídka trati i vesničky zakončila den, bylo třeba se vyspat před závodem.

IGP7502[1].jpg (111686 bytes)     V sobotu jsme s obavou sledovali počasí, byl hlášen déšť, ale zatím dobré. Od samého rána je co dělat. Tolik atrakcí a zajímavostí k vidění !  A pak závod historických vozů  z 80.let. Jen déšť trochu kazil dojem, horší byla nehoda jednoho z těchto speciálů skupiny C, auto bylo poničené, ale pilot v pořádku. Pak byla chvíle, honem na tramvaj, tři stanice k Carrefouru na rychlý oběd za 6 euro. A zpět dokud platí celodenní lístek. A pak zabrat místo. Tribunu jsem nekupoval, IGP7097[1].jpg (144639 bytes) členství v klubu přináší i výhodu tribuny Dunlop proti výjezdu z depa. A tak jsem sledoval start. Audi podle očekávání šly dopředu, ale Toyoty s nimi držely krok. Bravo ! Jen škoda, že nejely ještě Peugeoty. To by byla bitva. Pohledy přítomných pak poutal i podivný produkt Deltawing. Kupodivu se to v zatáčkách nepřevracelo, jelo to a drželo krok. I když představa, že by měly závodit takové skorotříkolky…. L

IGP7654[1].jpg (134817 bytes)      A pak kolem trati, k La Chapelle, k Esses, Tertre Rouge, večer pak autobusem - navettou do Arnage. Tam to je opravdu dobré, těsně blízko trati, auta zpomalují před Indy, rozjedou a ještě více brzdí před Arnage.. občas někdo nedobrzdí J ale letos byla úniková zóna o poznání velkorysejší. Dorazili jsme do Arnage a už se jezdilo za sefety cary, to bylo zrovna po havárii, když jedna 458 vyřadila Toyotu s Davidsonem. Dost zlé !  A když se znovu začalo IGP7900[1].jpg (70857 bytes) závodit, pak zmíněný Deltawing překážel druhé a poslední Toyotě a oba vozy šly ven krátce po sobě. Troufám si tvrdit, že předjet onu „tříkolku“ je zrádné, kvůli jejímu úzkému předku… vypadá to, že je hodně  místa, ale pak se toto vozítko začne rozšiřovat a najednou je místa málo. … Toyota tak byla mimo – v době, kdy dokázala Audi znepokojovat….

     Pak zpět, proti hlavní tribuně sledovat noční ruch v depu, kolem trati….nakonec na půldruhé hodiny lehnout do stanu… abych už ráno před svítáním zamířil k La Chapelle a Tertre Rouge.

IGP8672[1].jpg (126300 bytes)     Znovu do Arnage, pak do Mulsane. Zde se poštěstilo vidět, jak černo-růžový OAK Pescarolo dobrzďoval v kačírku…. Ale na trať se po vytažení vrátil. Hezky se mezi vozy Audi vklínila Lola týmu Rebellion č.12, kde se střídal i Nicolas Prost. A skutečně v cíli krásné 4. místo.

      Dojezd do cíle jsem sledoval opět z tribuny ACO. Dokonce podávali pohoštění, to bylo sympatické!  Audi slavilo další úspěch, jejich hybridní quattro bylo letos vyvedeno v pěkných barvách. HPD překonalo Orecu i Zytek v LMP2, a Ferrari dosáhlo na vítězství v GT.

IGP8107[1].jpg (91615 bytes)  IGP8121[1].jpg (111137 bytes)

IGP8225[2].jpg (130273 bytes)  IGP8233[1].jpg (137921 bytes)

IGP8383[1].jpg (125165 bytes)  IGP8430[1].jpg (114820 bytes)

IGP8539[1].jpg (114907 bytes)  IGP8579[1].jpg (115759 bytes)

IGP9057[1].jpg (112589 bytes)  IGP9398[1].jpg (91713 bytes)

IGP7571[1].jpg (178697 bytes)  IGP7933[1].jpg (112065 bytes)

IGP9217[1].jpg (167744 bytes)  IGP9137[1].jpg (177031 bytes)

IGP8061[1].jpg (105126 bytes)      Byl čas se podívat i pod pódium. A v týmu Rebellion se slavilo čtvrté místo a primát mezi benzínovými vozy. Nicolas Prost dával rozhovor, ochotně se podepsal, a rozpovídal se při líčení rozdílů jízdy na ledě v Trophée Andros a zde. Jen jeho otec Alain nebyl přítomen, jeho podpis by byl taky vítaný.

      V 17:00 jsme sbalili stany, sedli na tramvaj, v klidu dojeli na nádraží a odtud vlakem do Paříže. Autobus nás vyzvednul u nádraží. Na Montmatru byl čas ještě něco zakousnout a pak nás čekala zpáteční cesta domů….  Tak za rok znovu !!

    Pro ročník 2013 pojedeme podle tohoto programu. Všichni přítomní se shodli, že to takto bylo optimální. Do Le Mans se dovezeme, autobusem a vlakem… (kdyby byl zájem mnohem větší, pak se vyplatí vzít autobus jen pro nás rovnou k trati, ale zatím jsme realističtí. Ale i s příplatkem za vlak z Paříže to vyjde levněji, než nějakými mikrobusy. A je to i pohodlnější. 
    
V Paříži jen přesedneme z busu na vlak a v Le Mans nemusíme platit parkovné za auto, stan je zdarma.  

     Tento model zájezdu nám nezabere příliš času, dovolené. Po závodech jedeme domů, nemusíme tam dospávat, abychom odřídili cestu zpět. Unaveni tuto radost jet autobusem přenecháme řidičům profesionálům. A my krásně stíháme jak otevřené boxy, přehlídku a pochopitelně i závod…... Jaký tedy bude program?  

       Celá akce bude od čtvrtka do pondělí. To znamená už v pátek dopoledne budeme v Le Mans. Díky členství v autoklubu ACO máme levnější vstupenky pro všechny z naší výpravy –  další výhoda pro Vás !! Na místě  postavíme stany, stihneme obejít vesničku se stánky, navštívit trať a boxy, které jsou otevřeny.  A k večeru pak i v ulicích města bude paráda, tedy průvod historických aut, která vezou jednotlivé posádky.. k tomu reklamní akce, hostesky, suvenýry.. Večer se dá nakoupit v blízkém obchodním centru, kde je výtečná možnost se levně najíst (je to kousek tramvají od trati). Spát se bude ve vlastních stanech. V sobotu od rána lze sledovat doprovodný program, koupit suvenýry, stihnout i oběd, a pak sledovat závody. Vše Vám ukážeme, kudy kam se jde, kde je co zajímavého…  A po závodech je čas si zajít i do pit lane, pod stupně vítězů, projít se po trati… K večeru přesun do Paříže a autobusem domů. V pondělí ráno jsou doma Plzeňáci, dopoledne jsme v Praze, odpoledne Brno, pak Olomouc, Ostrava…

    Máte-li zájem, přihlaste se co nejdříve, obvykle se na poslední chvíli hlásí zájemci, ale autobus je již vyprodán. A my je musíme odmítnout. Přihlaste se brzy a máte nárok i na zajímavou slevu.   

      Pro ty, co váhají, pak můžeme garantovat regulérní zájezd,  s daňovou registrací v Německu i ve Francii, takže v případě kontroly s námi nic neriskujete. Řidiči dodržují předpisy AETR, takže jedete bezpečně….Oproti jiným jsme cestovní kancelář, takže pojištění zodpovědnosti, úpadku máte zajištěno….. Tak neváhejte a kontaktujte nás!

Zpět