Sedmý ročník autobusového zájezdu

       Rád bych Vás seznámil s průběhem své cesty do Le Mans, kterou jsme chystali formou zájezdu v roce 2011. 
    
Protože v roce 2010 mi nevyšlo se závodů účastnit, těšil jsem se na ročník 2011 o to víc.A ještě se mi podařilo to zkombinovat s jinou, dost odlišnou akcí…
    A také chci doporučit členství v Autoklubu A.C.O., které se mi vyplatilo.

IMG_9265.JPG (108680 bytes)    Jako ouverturu pro závod jsem měl Journée test už na začátku jara. Podařilo se mi do Le Mans dostat a ještě nadchnout další lidi, kteří byli se zájezdem ve Francii. A tak jsme mohli vidět co se chystá na červen…

     A samotný závod? Tentokrát jsem odjel do Paříže o několik dní napřed, s jiným zájezdem. Klasický program: latinská čtvrť, katedrála Notre Dame, Louvre, Eiffelovka, Versailles. No a v pátek večer jsme měli v programu návštěvu Moulin Rouge.Moc často tam výpravy, ke své škodě, nechodí,  takže jsem svou výpravu doprovázel. Na živo vidět Moulin Rouge je opravdu výjímečný zážitek, perfektně  a profesionálně zvládnuté představení, už při vstupu cítíte IMG_9932.jpg (149458 bytes)IMG_9271.JPG (96881 bytes)atmosféru. A uvnitř, krásné tanečnice, zpěv, scéna … Zkrátka líbilo se a lidé cestou z Moulin Rouge na hotel v autobuse zpívali… Já ne, měl jsem pár minut, abych se převlékl, popadl malé zavazadlo do Le Mans a někdy o půl jedné v noci vystoupil na Étoile. Odtud na Rond Point Champs Elysées, odkud jezdí noční autobus na Gare Montparnasse. Tam jsem do rána počkal, až přijede další náš autobus, který přivezl výpravu do Le Mans. A pak už vlakem, k trati jsme dojeli tramvají.

      Díky mému členství v A.C.O. jsme měli lístky o cca 15 euro levnější než bylo plné vstupné, takže to bylo příjemné hned u vstupu. Pak na obvyklém místě, kousek od village a oblouku IMG_9622.jpg (172277 bytes)Dunlop jsme postavili stany a vyrazili na obhlídku…

     Kromě obvyklých stánků potěšilo i setkání se Stirlingem Mossem. Vezl se v otevřeném Porsche 718, když zastavil obsypal ho dav… Později jsme zase potkali Richarda Attwooda, vyšel ze střediska Audi, zcela sám, téměř jsme se srazili na schodech…

     Start závodu. Tentokrát jsme já a dva kamarádi šli k Esses, proti La Chapelle. Nejprve jsme byli pod sjezdem od oblouku Dunlop, pak jsem šel do esíčka před Tertre Rouge… Najednou tribuny zahučely, zvedl se oblak prachu… Pelášil jsem zpět, přelezl první plot a nafotil IMG_9924.jpg (333828 bytes)IMG_9926.jpg (349316 bytes)havarované McNishovo Audi. Trochu mne mrzelo, že jsem deset minut před havárií odešel… ale když jsem doma viděl záznam havárie, byl jsem rád… Kolik chybělo, aby audina vlétla za plot – a někde tam jsem stál čtvrt hodinku před havárií. Brrrr !

     Další průběh závodu ovlivnila dlouhá fáze za safety carem,  my se večer přesunuli k Arnage. Bylo už pozdě, chystal jsem se odtud přejet zpět, když další Audi havarovalo…. Ještě se podívat na noční dění v boxech, na IMG_9927.jpg (249754 bytes)hodinku si lehnout do stanu… Protože členská karta ACO mi umožňovala zajít i do vyhrazené zóny, mohl jsem projít výpisy z každého kola, sledovat záznam či přenos atd.; pro rychlé získání přehledu o dění na trati během přesunu nebo spánku to bylo ideální.

     Ráno opět navettou do Arnage, a pak ještě do Mulsane. Na trati to bylo hodně napínavé, Peugeot střídal ve vedení Audi podle toho jak vycházely zastávky… Podle výpočtů to vypadalo nadějně pro Peugeoty, zdálo se že do cíle bude mít Audi o zastávku víc, a tím přijde o vedení… nestalo se tak - snad i kvůli dlouhým fázím za zpomalovacím vozem.

IMG_9221.jpg (156062 bytes)     Konec závodu jsem strávil na tribuně pro členy ACO, která je na cílové rovince proti věži ředitelství závodu. Kolem se tlačily desetitisíce lidí, my si v pohodlí sledovali velice těsný dojezd do cíle. Už jen vstup na tribunu se vyplatí za členství v autoklubu, to nemluvím o vyhrazených prostorách, slevě na vstupném či velké slevě při stážích na prototypu Pescarolo !

     Výsledek zklamal, přál jsem Peugeotu. Ale Audi připravilo velmi zajímavý vůz. A jen jeden proti čtyřem v cíli ! Napětí bylo až do cíle a tehdy jsme si mohli myslet, že za rok to Peugeot Audi oplatí.  A i když v dalších závodech Lev ze Sochaux byl úspěšný, v roce 2012 bude chybět….. Ale super výsledek pro Ordoněze na Nissanu Oreca. IMG_9219.jpg (142695 bytes)Před pár lety jezdil na Playstionu a nyní druhý v LMP 2 ! Bravo !

     Po skončení závodu pod stupně vítězů, kde se mezi lidmi mačkala i ekipa od BMW, včetně šéfa s perfektně střiženým knírem. Dr. Mario Thiessen už za rok v Le Mans asi taky nebude… Možná někteří sběratelé suvenýrů vymetli i místo McNishovy havárie…. ale to už jsme nechali být…. Sbalili jsme stany i suvenýry a mezi posledními šli na tramvaj - vlak nám jel až k večeru. Po necelé hodině nás TGV dovezlo do Paříže na Montparnasse a vzápětí autobus na hotel. Pohodlí, paráda…

IMG_9943.jpg (130695 bytes)IMG_9959.jpg (193971 bytes)     V pondělí ještě v Paříži okouknout, co je nového, koupit l´Equipe s reportáží ze závodu, k večeru nás autobus odvážel domů.

     Po čase mi z Le Mans přišel pozdrav od ACO ve formě balíčku, kde byly kompletní statistky, technické popisy vozů, data pilotů i týmů, program, atd. Potěšilo to !

     V roce 2012 máme změnu. Pro jistotu zájezd bude zase kombinovaný. Někteří chtějí nechat své blízké, které závody neberou v Paříži, a alespoň se  v případě menšího zájmu zaplní autobus a může se jet za výhodnou cenu. Jaká je tedy změna?

IMG_9922.JPG (99631 bytes)IMG_9946.jpg (149619 bytes)     Ale celá cesta bude od čtvrtka do pondělí. To znamená už v pátek dopoledne budeme v Le Mans, aby se stihla návštěva trati a boxů, které jsou otevřeny. A k večeru pak i v ulicích města bude paráda, tedy průvod historických aut, která vezou jednotlivé posádky.. k tomu reklamní akce, hostesky, suvenýry.. Spát se bude ve vlastních stanech. A po závodech přesun do Paříže a autobusem domů.

      Máte-li zájem, přihlaste se, obvykle na poslední chvíli až desítku zájemců musíme odmítnout, protože autobus doplníme zájemci o Paříž. Pokud by se včas přihlásilo na 25-30 zájemců, pak i za bezkonkurenční cenu můžeme jet menším autobusem pro 30-35 cestujících.

     Pro ty, co váhají, pak můžeme garantovat regulérní zájezd,  s daňovou registrací v Německu i ve Francii, takže v případě kontroly s námi nic neriskujete. Řidiči dodržují předpisy AETR, takže jedete bezpečně….Oproti jiným jsme cestovní kancelář, takže pojištění zodpovědnosti , úpadku máte zajištěno….. Tak neváhejte a kontaktujte nás!

IMG_9323.jpg (192891 bytes)     Pro zájemce o stáž na prototypu Pescarolo pak mám informaci, že na konci dubna jede první malá skupinka s naším zájezdem do Paříže, odkud se přesouváme do Le Mans. K dispozici je tam stáž půldenní a nebo úvodní na 3 kola. V prototypu Pescarolo ! Ceny od 229 euro, plus výdaje na cestu atd.  Na podzim se tato akce bude zřejmě opakovat.. Máte zájem ? Ozvěte se !

 Miroslav Wisnar  

www.wisnar.cz    zajezdy@wisnar.cz

Zpět