Třetí ročník autobusového zájezdu

      Zážitky ze 24 Hodin Le Mans 2007 byly tentokrát nevídané. Snad upoutají ty co stále váhají jestli jet nebo sedět u televizoru.

 Jako obvykle jsme vyjeli v pátek autobusem, a jako obvykle se zájemci o účast na naší cestě za závody začali hlásit pozdě – v době, kdy již byl zájezd dávno vyprodán. A to bylo již v polovině dubna. Na závody nás jel téměř tucet, zbytek míst v autobuse si koupili lidé, kteří chtěli zájezd do Paříže. Takže v roce 2008 neváhejte !!

  V sobotu ráno jsme byli v Paříži a z Gare Montparnasse jsme vlakem přeletěli do Le Mans.

Tentokrát jsme to pojali stylově a rychlostí bolidů ze závodní trati jsme TGV míjeli dálnici, kde auta proti nám jakoby jen stála.

 Na místě jsme byli brzy, vystoupili jsme tak rychle, že kamarád zapomněl svůj malý stan ve vlaku. Než si vzpomněl, vlak pokračoval někam na Rennes. To bylo hloupé, stan pryč a předpověď počasí nebyla příznivá. Mělo pršet. Před bránou na trať jsme opět počkali na nabídku levnějších vstupenek. A povedlo se. Za sto euro jsme sehnali dva lístky dovnitř (běžná cena 69 €) a k tomu navíc i 2 x krytou tribunu nad boxy (mezi Saleenem Oreca a Pescarolem).  Po krátkém ohlédnutí stánků jsme vyrazili zkontrolovat naše místa a z tribuny jsme sledovali závody historických vozů i premiéra Francoise Fillona při jeho procházce po boxech.

  Když veteráni dojezdili, chtěli jsme jít na obhlídku po vesničce, kde jsou stánky. Jak jsme sestupovali v davu z tribuny dolů, došli jsme až do depa. Visačky se vstupenkami asi vypadaly důvěryhodně a velký dav znemožnil důkladnou kontrolu. Nevěřícně jsem koukal kolem… ano jsem v depu Oreca Sallen! Kolem chodili mechanici, uskladněné díly karoserie, pneumatiky,… Tak jsem přešel pár oddělení a byl přímo v garáži týmu Pescarolo. Kamarád Milan už tam fotil, Emannuel Collard prošel kolem Henri Pescarolo se dal vyfotit taky.

  Před našima očima z jednotlivých dílů bylo za chvíli sestaveno nádherné auto s číslem 17.

A tak následovala procházka boxovou uličkou. Porsche, Saleen, Lola Charouz., Peugeot – tam byla asi největší tlačenice (domácí hvězdy chtěl vidět každý). Aston-Martin, Corvette.  U boxů Audi bylo klidněji, Vanina Ickxová v roli TV reportérky zrovna zpovídala Toma Kristensena. Nejlepší přijetí bylo v malých týmech na výjezdu: Radical, Dome, Creation. U posledně jmenovaného (známý z pořadu v Discovery Channel Cesta do Le Mans) nebyl problém vstoupit přímo do boxů, obejít auto, prohlédnout deatily zavěšení, motoru, pohovořit s inženýry Dickiem a Smithym a majitelem Mikem Jankowskim. Žádné nepřístupné tváře jako u Charouzových mechaniků. Potkat se dal i reportér Martin Straka i Břetislav Enge.

Jen kočky z Hawaian Tropics byly v teplákovkách. Po dešti bylo chladno.  Zkrátka bezvadný zážitek před vlastním závodem !

  A závod samotný ? Start jsme sledovali z tribuny, pak tradičně : oblouk Dunlop, Esses Tertre Rouge, podvečerní Arnage. V noci boxy, nad ránem Esses Tertre Rouge a opět jsem jel do Arnage. Smůla, dorazil jsem čtvrt hodiny po havárii Audi č.2. Peugeoty jely pomaleji – bylo třeba šetřit motory. I u Audi s jedním vozem v poli zřejmě měli starosti…. Podle předpovědi mělo odpoledne pršet, takže zpět na tribunu. Závod jsem tak viděl v suchu…. Jenže déšť znamenal i zpomalovací vůz na trati a i teoretická šance pro Peugeot byla pryč. Navíc č.7 skončilo v depu. Jacques Villeneuve si na třetí korunu po Indy a F-1 musí přijet jindy. Alespoň Sebastien Bourdais projel cílem druhý. Audi opět zvítězilo. Pescarolo na 3. místě a na 4. jeho vůz stáje Rollcentre. Aston Martin konečně vyhrál GT1. Prý proto, že letos byla povinná klimatizace (po minulých vedrech). Týmy měly možnost buď chladit kombinézu pilota nebo mít klimu pevnou v autě (a větší průměr restriktorů). Aston zvolil tuto možnost. A protože bylo chladno, klimu nebylo třeba zapínat a to byla výhoda pro britský tým…. V LMP2 to vypadalo, že snad nedojede nikdo. A Porsche opět první v GT 2 . Narac po loňských starostech triumfoval, Panoz jako by nebyl….

A bylo po všem. Autobusem na vlak, do Paříže, a na hotel.

A v roce 2008 jedeme znovu !

Miroslav Wisnar

www.wisnar.cz    zajezdy@wisnar.cz

Zpět

IMG_0177.jpg (108117 bytes)

IMG_0181.jpg (33783 bytes)

IMG_0189.jpg (90496 bytes)

IMG_0195.jpg (55931 bytes)

IMG_0208.jpg (112932 bytes)

IMG_0205.jpg (176056 bytes)

IMG_0219.jpg (146471 bytes)

IMG_0217.jpg (129973 bytes)

IMG_0245.jpg (103580 bytes)

IMG_0230.jpg (121094 bytes)

IMG_0252.jpg (171100 bytes) IMG_0269.jpg (130253 bytes) IMG_0220.jpg (117368 bytes)
IMG_0281.jpg (154287 bytes) IMG_0298.jpg (195095 bytes) IMG_0193.jpg (120822 bytes)
IMG_0161.jpg (51751 bytes) IMG_0010.jpg (108508 bytes) IMG_0042.jpg (170798 bytes)
IMG_0185.jpg (177919 bytes) IMG_0224.jpg (110650 bytes) IMG_0226.jpg (103434 bytes)
IMG_0232.jpg (48451 bytes)