Autobusem do Le Mans 2. ročník

 

 Rok utekl jako voda a my v pátek 16.června 2006 opět vyrazili se zájezdem do Le Mans.  První čtyřiadvacetihodinovka začala ráno 16.6.2006., pro řidiče autobusu. Přihlášené jsme nabírali po celé republice, po trase Ostrava, Olomouc, Brno, Praha, Plzeň.  Pak se pokračovalo. Očekávali jsme, že se přihlásí více zájemců o závody, ale nakonec nás byla ani ne třetina osazenstva autobusu. Zřejmě Le Mans je pro laiky v ČR málo známé – k jejich škodě. Nebo jsou fandové motorsportu líní ?? Možné to je.

  Nepomohla mnoho ani reklama - takoví zákazníci www.svetmodelu.cz měli slevu - no někteří se chytli, jiní ale asi raději sedí u televizoru v bačkorách J. A pro jiné je zase lákavější „tunit“ svou káru a pak v kšiltovce a s dunícími reproduktory si myslet, že jsou páni jezdci.  Škoda pro všechny takové !

  Pány jezdce viděli všichni kdož do Le Mans jeli. Ať s námi, nebo sami ! !

  V sobotu ráno jsme byli bez potíží v Paříži, Gare Montparnasse. Přejezd vlakem byl v pohodě, malebným francouzským venkovem jsme se posouvali na západ, kolem Chartres. A pak Le Mans. Autobus nás zavezl až k trati. Po loňské zkušenosti jsme se nehnali k pokladnám; postávali jsme před nimi…. A za chvíli se to vyplatili. Jeden, druhý, třetí překupník (?) se objevili. A tak jsme neplatili 60 euro, ale jen 50,-. (zřejmě měli lístky zdarma nebo slevněné od autoklubu?). A kamarád Milan měl štěstí – jemu lístek nabídnul jeden týpek dokonce za 20 euro ! To se hodí. A Milan si to zasloužil. Měl s sebou malý stan, do kterého jsme si  ještě s Míšou a Láďou dávali věci.

  Bylo větší vedro než před rokem. Proto jsme šli k oblouku Dunlop a poblíž něho jsme stan rozbili. Odložili jsme tam vše ne zrovna nutně potřebné, zamkli a vyrazili. Nejprve ke stánkům: suvenýry, časopisy, plakáty, modely, presentací firem, vystavené veterány…..  je tam toho vždy dost. Nová vesnička byla dobrá, horší bylo, že po terénních úpravách nestačila vyrůst tráva a horko tomu rozhodně nepřidalo.  Za rok to bude jistě lepší.

  Obešli jsme kolem startovní rovinky, odnesli nákupy do stanu. A pak před 17:00 (letos o hodinu později) jsme čekali pod obloukem Dunlop. Výhled na skrumáž po startu ve třech zatáčkách před Dunlopem byl zajímavý. Audiny nasadily opravdu rychlé tempo.  Bylo jasné, že Pescarolům pomůže jen štěstí. Malá firma s malým rozpočtem, ale bojuje statečně. Ostatní jsou v odstupu. Příjemné bylo, že i placky LMP2 letos byly rychlejší. A GT1 ? Astony versus Corvette. Tentokrát na širší frontě díky soukromým týmům. A k tomu letos ne špatný Saleen , pronikavě ječící motor Lamborghini  a Ferrari (Perglův MenX si zaslouží uznání). V GT2 pak Panoz směle sekundoval Porschům.

  Za světla jsme obešli Esses, Tertre Rouge, k večeru zdarma kyvadlovou dopravou jsme jeli k Arnage.

  Zde je to obzvlášť hezké, auta zpomalují, plameny šlehají z výfuků, placky předjíždějí gétéčka a brzdové kotouče svítí. Ve 23:00 jsem odtud jel navettou zpět k hlavní tribuně. Cesta byla ucpaná, tak jsem půlhodinku zdřímnul. Takto odpočatý jsem pokračoval ve sledování závodu. V noci se ochladilo, a na tribuně proti boxům se uvolnilo místo. Fotil jsem dění v depu. Tou dobou se Minnasianovi na Pescarolu č.16 pokazila elektronická řídící jednotka. Strávil v depu během tří zastávek více jak hodinu a nabral ztrátu 29 kol. V cíli mu jich na vítěze chybělo 28 !!  Pescarolo opět doplatilo na poruchy. Pomalejší č.17 jela sice pravidelně, Sebastian Loeb se z rallye adaptoval na endurance skvěle. Ale Montagny si neodpustil výlet z trati. A v noci opravoval. V depu stál Cration (9), Courage (12) a obě Audi. Číslo 7 si letos vybralo smůlu za oba vozy z Ingolstadtu. Už před startem měli problémy s motorem, pak turbo, a během závodu zase.  Tom Kristensen jel se sedmičkou a tak počet jeho vítězství v Le Mans zatím zůstal na sedmi. Kdyby jel s osmičkou ?? Tak by asi přidal další….. I když i Audi č.8 (přiznám se: k mé radosti) v noci stálo v depu déle, než Joestův tým čekal. Jenže výměna kapoty a světla zase neznamenala, ale velkou ztrátu.  A Enge ? Doháněl ztrátu svého kolegy. Opět vyhraje Corvette ?

  Ve čtvrt na čtyři jsem si na hodinku lehnul do stanu. Ve čtvrt na pět jsem honem vstal a šel do Esses a Tertre Rouge. Zde je svítání nejzajímavější.  Lidé spali, někteří vstávali a kolem pravidelně burácely auta (Audi ne – to jen tak ševelí, tiše, tiše. Ekologové asi mají radost, ale jaksi to není ono). Kolem trati jsme chodil celé dopoledne. Milan noc prospal vedle stanu – dám mu aspoň fotky.

  Ještě jsem zajel znovu k Arnage i k Mulsane. A vyfotit znovu loňské Pescarolo (16) vystavené před museum. A cíl jsme pozorovali opět před hlavní tribunou. Stan jsme měli sbalený a všechny věci taky. Audi vyhrálo, Pescarolo si vedlo statečně a Loeb projel cílem na čestném druhém místě. GT1 opět vyhrála Corvette, i když Aston-Martin stahoval – ztráta z úvodu byla velká. Ale Luc Alphand, slavný sjezdař se svým týmem třetí v GT1 se starou Corvettou - to se počítá !

  Škoda Perglova týmu, jezdili pravidelně, ale ruský kolega to přehnal ještě před Maison Blanche si to namířil do bariéry z pneumatik. Zrovna před postem známých z Plzně (vše vyfotili). A překvapení pro Porsche ! GT 2 vyhrál nakonec Panoz. Snad to Porsche přiměje k nasazení své placky LMP2. Zde letos dominovaly Loly, proti loňsku dokonce byly v první desítce. Courage trpělo poruchami a WR, Radical jsou jen křoví….

  Bylo 17:15, my šli na autobus a v 17:35 jsme již seděli ve vlaku do Paříže. Odtud večer autobusem na hotel. Sprcha, postel, bezva. Druhý den jsme se podívali na Paříž a jeli domů.

A co za rok ? Jedeme zase !!
A co Vy? Přidáte se ?

Miroslav Wisnar
www.wisnar.cz    zajezdy@wisnar.cz

 

IMG_0004.jpg (118239 bytes)

IMG_0006.jpg (182924 bytes)

IMG_0028.jpg (145576 bytes)

IMG_0029.jpg (117630 bytes)

IMG_0069.jpg (100081 bytes)

IMG_0146.jpg (117384 bytes)

IMG_0179.jpg (67662 bytes)

IMG_0195.jpg (124746 bytes)

IMG_0200.jpg (113104 bytes)

IMG_0218.jpg (90550 bytes)

IMG_0236.jpg (122616 bytes)

IMG_1485.jpg (160893 bytes)

IMG_1508.jpg (120573 bytes)

 Tertre Rouge-Dunlop.jpg (553172 bytes)

Zpět