skupina 6     1972 - 1978

Šestá skupina zahrnovala vozy z období tří vítězství značky Matra a začátek nástupu přeplňovaných motorů a soubojů Porsche versus Renault. Z důvodu upadajícího zájmu automobilek o vytrvalostní závody bylo startovní pole rozšířeno i o cestovní vozy známé ze závodů v Brně. Co se týká techniky, je toto období charakteristické otevřenými sportovními prototypy s motory vzadu. Značná část vozů byly v podstatě kapotované vozy F1. Z důvodu výhodného poměru dovoleného objemu přeplňovaných a nepřeplňovaných motorů se začaly objevovat motory přeplňované turbodmychadly, které dosahovaly vyšších výkonů. Druhou skupinou vozů byly takzvané siluety, to znamená závodní vozy, které tvarově připomínaly některý ze sériově vyráběných vozů, a třetí skupinou byly sportovní vozy a vozy GT odvozené ze sériových aut. 

vozy 6. skupiny - 8 - Renault Alpine A 443, 37 - Inaltera, 6 - Porsche 911 RSR, 24 - Lola T 292

Inaltera z roku 1976 Porsche 935 z roku 1977 Ferrari 365 GTB/4 Daytona z roku 1974

Ve startovním poli jednoznačně převládaly vozy Porsche, kterých byla téměř polovina, to je 31 vozů. Vetšinu tvořily různé verze typu 911, ale byly zde i tři siluety, to znamená Porsche 935. Nejhezčí vůz startovního pole byl bezesporu Porsche 936 s přeplňovaným plochým šestiválcem objemu 2 142 cm3, který dojel v Le Mans 1980 s posádkoi Ickx - Joest na 2. místě. Stejný typ vozu také zvítězil v Le Mans v roce 1977. V barvách sponzora Martini vypadá tento vůz opravdu skvostně. Osm vozů v poli neslo značku Lola typu T296, T294, T290, T286 a T280 s dvoulitrovými a třílitrovými motory. Slavné boje o vítězství v Le Mans z let 1976 až 1978 připomínal vedle Porsche 936 i vůz Renault Alpine A 443, který při závodě v roce 1978 havaroval. Stejný typ v tomto roce zvítězil. Renault Alpine A443 disponuje přeplňovaným šestiválcem objemu 2 140 cm3. Kategorii cestovních vozů reprezentovala značka BMW svými typy 3.0 CLS a vůz Ford Capri 2600 RS. Na startu byl také vůz Inaltera s třilitrovým osmiválcem Ford Cosworth, jehož konstruktér Rondeau zvítězil na stejnojmenném voze v roce 1980.

Porsche 936 z roku 1977

De Cadenet z roku 1977 Renault Alpine A 443 z roku 1978 V čele Renault Alpine A 443 před Porsche 936 a Porsche 911

V tréninku byla nejrychlejší dvojice Skidmore - Leonard na voze Lola T286 s třílitrovým osmiválcem Ford startovního čísla 30 časem 4:31.799, což je průměrná rychlost 180,8 km/hod. Druhou startovní pozici si vybojoval vůz Inaltera startovní číslo 37, který byl o 10 s pomalejší, třetí Renault Alpine A 443 startovního čísla 8 a čtvrtou Porsche 936 startovního čísla 25.

V první jízdě, která strartovala v sobotu v noci ve 23:19 hodin, Svedly boj o vítězství vozy startovních čísel 25, 30 a 2. Zvítězil Porsche 936 o 4 sekundy před Lolou T286 s číslem 30 a Gulf Miragem se startovním číslem 2. Renaul Alpine dojel po technických problémech až na 10. místě se ztrátou jednoho kola a 31 s. Ve druhé jízdě si to posádka vozu Renaul Alpine Jassaud, Ragnotti a Serpaggi vynahradila a zvítězila o půl minuty před vozem Chevron B 21 se startovním číslem 11 a dalším Chevronem B 19 startovního čísla 36. Porsche 936 dojel až na čtvrtém místě. V tréninku nejrychlejší Lola T 286 se startovním číslem 30 měla havárii, skončila mimo trať a v dalším závodě již nepokračovala. Ve třetí jízdě si již druhé vítězství odnesl Porsche 936 startovního čísla 25 před vozem Inaltera s číslem 37 a Lolou T 280 s číslem 57, když se v první polovině závodu odehrával krásný souboj Renaultu Alpine s Porsche 936. Potom však musel Renault do boxů a ztratil dvě kola.

Lola T 286 z roku 1976

Vůz Lola T 286 startovního čísla 30, odkapotovaný po výletu do kačírku BMW 3.0 CLS z roku 1974 Dvě Porsche 911 RSR 3,0

Celkové vítězství vybojoval vůz Porsche 936 startovního čísla 25 s jezdci Lucou, Barthem a Crubilem, když ujel 26 kol za 2 hodiny a 7,5 minuty. Druhý v pořadí skončil vůz Inaltera startovního čísla 37 a třetí Lola T 280 startovního čísla 57. Šesté až 15. místo obsadily vozy Porsche 911 a jeden 935. Teprve na 16. místě se ztrátou tří kol skončil Renault Alpine. Spolu s Porsche 936 však dokázal diváky vrátit do druhé poloviny sedmdesátých let.

Vítěz Porsche 936 z roku 1977