skupina 5     1966 - 1971

Pátá skupina zahrnovala vozy z období slavných vítězství vozů Ford GT 40 a Porsche 917. Těchto šest let bylo bez nadsázky zlatým obdobím závodu 24 hodin Le Mans a Mistrovství světa sportovních prototypů vůbec. V této době byla popularita těchto závodů větší než u formule 1. Dodnes většina fanoušků považuje toto období za nejlepší v celé historii závodu v Le Mans, k čemuž bezpochyby přispěl i film Le Mans, který byl v roce 1970 při závodě natočen. Je to nejlepší film o automobilových závodech vůbec. Ze závodních vozů se již stávají opravdová monstra, která dokáží jet na rovince v Le Mans rychlostmi přes 380 km/hod.

Ferrari 512 S z roku 1970 startovní číslo 6

Pohled do kabiny Ferrari 512 S Ferrari 512 M z roku 1971 startovní číslo 14 Chevrolet Corvette z roku 1971 startovní číslo 30

Ve startovním poli jednoznačně početně dominovaly vozy Porsche, kterých bylo 18. Zastoupeny byly především závodní typy 906, 908 a 910 a sportovní typy 911 a 914. Velké škoda, že do Le Mans nedorazil jediný inzerovaný typ 917. Deset vozů na startu neslo značku Ford, byly to hlavně typy GT 40, ale i jeden Ford Capri 2600 RS a Shelby 350 GT. Nejočekávanější Ford GT 40 Mk IV sice v depu stál, ale na závodní dráze vidět nebyl. Příjemným překvapením byly tři vozy Ferrari 512 S a M. Bohužel stejně jako Ford Mk IV se Ferrai 512 S na trati objevilo pouze v tréninku. Vyrovnanými soupeři Fordů, Ferrari a Porsche byly vozy značek Lola T 70 a Chevron B16 a B8. Pěkná podívaná také byla na mohutné vozy Chevrolet Corvette se sedmilitrovými osmiválci.

Ligier JS 3 z roku 1971 startovní číslo 42

Ford GT 40 z roku 1966 startovní číslo 37 v čele 14 - Ferrari 512 M, 37 - Ford GT 40, 5 - Chevron B 16 39 - Ford GT 40, 31 - Costin Nathan GT, 5 - Chevron B 16, 52 - Lola T 70, 47 - Alpine A 220, Porsche 906

V tréninku byl nejrychlejší američan Jankowski startovní číslo 42 na voze Ligier JS 3 s vidlicovým osmiválcem objemu 2 944 cm3 dosaženým časem 4:18.877, což byl absolutně nejrychlejší čas dosažený ve všech skupinách a znamenal průměrnou rychlost 189,8 km/hod. Pro porovnání, obdobných časů dosahují současné vozy skupiny GT - Porsche 911 GT3. Rekord okruhu drží vůz Audi R8 z roku 2002 časem 3:33.483, což je průměrná rychlost 230,1 km/hod.  Druhé místo na startu vybojoval Chevron B 16 startovního čísla 10 a třetí a čtvrté místo vozy Lola T 70 startovních čísel 2 a 32. Páté místo na startu patřilo vozu Porsche 908/3 startovního čísla 25 a šesté Ferrari 512 S startovního čísla 6. Nejrychlejší Ford GT 40 startovní číslo 29 startoval z 8. místa. Ferrari 512 M obsadily až 21. a 32. místo na startu.

Ferrari 512 M z roku 1971

Chevron B 16 z roku 1970 Lola T 70 z roku 1969 Ford GT 40 z roku 1965

V prvním závodě, který startoval již po setmění v 22:01 hodin, zvítězil vůz Ligier JS 3 startovního čísla 42 s více jak tří minutovým náskokem před vozem Lola T 70 startovního čísla 32, Chevronem B 16 startovního čísla 10 a Porsche 908/3 startovního čísla 25. Ve druhém závodě měl Ligier JS 3 v druhém kole poruchu, musel do depa a třetího závodu se již nezúčastnil. Zvítězila Lola T 70 číslo 32 před Porsche 908/3 číslo 25 a Chevronem B 16 číslo 10. Do tohoto druhého závodu nenastoupilo ani Ferrari 512 M se startovním číslem 14 a do třetího Ferrari 512 M se číslem 40. Ve třetím, poslením závodě, zvítězil Chevron B 16 startovního čísla 10, před Porsche 908/3 s číslem 25 a Fordem GT 40 startovního čísla 39.

Celkové vítězství si nakonec, i když nezvítězil ani v jednom závodě, vydobyl vůz Porsche 908/3 startovního čísla 25 s osmilitrovým plochým vzduchem chlazeným motorem objemu 2 997 cm3 s posádkou Luco - Barth - Crubile, když 27 kol ujel za 2 hodiny 13 minut. Druhé místo obsadil vůz Chevron B 16 s číslem 10 a třetí Lola T 70 startovního čísla 32, která doplatila na špatný výsledek ve třetím závodě.

 Vítěz Porsche 908/3 z roku 1971