skupina 3     1957 - 1961

Třetí skupina zahrnovala vozy z období dalších pěti let. Bylo to období vítězného nástupu zančky Ferrari, která z těchto pěti ročníků vyhrála tři. V technice vozů dochází víceméně ke zdokonalování techniky z předchozích let. Pouze Porsche nasazuje vozy s motory vzadu. Nové typy vozů již mají všechny nápravy dělené s nezávislým odpružením všech kol. Začínají se objevovat kotoučové brzdy. Mimo sportovních vozů se závodů úspěšně účastní i nová kategorie vozů GT. Snížením objemu motorů sportovních vozů na 3 litry byly z bojů vyřazeny vozy Jaguar Type D s 3,5 litrovými motory. Jejich labutí písní bylo poslední vítězství v ročníku 1957. Místo nich se však v kategorii GT objevují ještě hezčí Jaguary Type E.

Ferrai 250 GT Berlinetta z roku 1961

Jaguar Type E z roku 1961 Ferrari 250 GT TDF z roku 1958 Porsche RS 61 z roku 1960

Nejpočetněji zastoupenou značkou ve startovní listině byl Lotus s typy Elite, XI a 17 v celkovémpočtu 11 vozů. Po sedmi vozech zastupovalo značky Ferrari, hlavně typ 250 GT a jeden sportovní prototyp 246 S, a Porsche s typy 356, 718 RSK a RS 61. Značka Jaguar byla zastoupena novým úspěšným Typem E a značka Aston Martin sportovním vozem DBR 1, který zvítězil v Le Mans v roce 1959 a vozy GT typů DB4 GT a DP 212. Motory Jaguar našly uplatnění ve sportovních prototypech firmy Lister, které byly na startu 4.

Ferrari 246 S z roku 1960

70 - Austin Healey 3000 M, 4 - Jaguar Type E, 34 - Morgan Plus 4 Ferrari 250 GT Berlinetta z roku 1960 Porsche RS 61 z roku 1960

V tréninku byl nejrychlejší vůz startovního čísla 25 Ferrari 246 S s jezdci Leventisem a Dronem, vybavený vidlicovým šestiválcem objemu 2 394 cm3 a výkonem 199 kW (270 k), který zajel čas 4:55.206. Druhé místo dosáhl Aston Martin DBR 1 startovního čísla 5 s jezdci Benzem a Hardmanem. Třetí nejlepší čas dosáhl další Aston Martin, tentokrát typ DP 212 startovního čísla 15. Nejlepší Jaguar Type E startovního čísla 66 obsadil 4. místo. Nejrychlejší Ferrari typu 250 GT se startovním číslem 18 vybojovalo 7. příčku na startu.

Ferrari 246 S z roku 1960

Aston Martin DP 212 z roku 1961 Aston Martin DBR 1 z roku 1957 Aston Martin DB 4 GT  z roku 1960

V první rozjížďce, která se startovala v sobotu 18:56 hodin, zvítězil vůz Lister Jaguar startovního čísla 2, který zajel v tréninku 5. nejlepší čas. Jeho vítězscí však bylo dosti těsné, druhý Jaguar E číslo 66 měl v cíli ztrátu pouhé 2,6 sekundy. Ferrari 246 S dojelo až na 8. místě. Aston Martin DBR 1 startovního čísla 5 měl technické problémy a ze závodu po 7 kolech odstoupil a v dalších jízdách se již neobjevil. To byla pro diváky velká škoda. Ve druhé jízdě obsadily prvá dvě místa opět vozy Lister Jaguar č.2 a Jaguar Type E č.66 ale tentokrát po litém boji s minimálním odstupem 0,3 s. Na třetí místo se probojovalo Ferrari 246 S. V posledním třetím závodě zvítězilo Ferrari 246 S s více jak dvouminutovým náskokem před Listrem Jaguarem startovního čísla 2 a Jaguárem E startovního čísla 66. Přitom většinu závodu se odehrával těsný souboj Ferrari a Listru, kdy se oba vozy několikrát vystřídaly ve vedení.

Celkové vítězství vybojovala posádka Linney - Nellemann na voze Lister Jaguar s řadovým šestiválcem objemu 3 781 cm3 startovního čísla 2, když ujeli 22 kol za 2 hodiny a 5 minut. Druhé místo obsadila posádka vozu Jaguar Type E startovního čísla 66 a třetí místo posádka vozu Aston Martin DP 212 startovního čísla 15. Na čtvrtém místě se umístil další Aston Martin typ DB4 GT startovního čísla 39 a páté místo nakonec získala posádka Ferrari 250 GT startovního čísla 18. Ferrari 246 S kvůli ztrátě v první jízdě skončilo až na 6. místě.

Vítěz Lister Jaguar z roku 1959