skupina 2     1949 - 1956

Druhá skupina zahrnovala vozy z období prvních osmi poválečných závodů. Dalo by se také nazvat obdobím značky Jaguar, která z těchto osmi ročníků vyhrála čtyři. Co se týká techniky, je toto období charakteristické krásnými otevřenými sportovními vozy s motory umístěnými vpředu. Zadní nápravy zůstávají tuhé, ale přední nápravy již jsou dělené a nezávisle odpružené. V odpružení se mimo listových per objevují vinuté pružiny a zkrutné tyče. Brzdy zůstávají stále bubnové, ale již se prosadilo kapalinové ovládání místo mechanického. Disky kol jsou většinou s drátěnými výplety. U karosérií se mnohem více dbá na aerodynamiku. Karosérii Jaguáru Type D dokonce pomáhají navrhovat letečtí inženýři.

Ferrari 375 Plus z roku 1954

Maserati 300 S z roku 1955 Ferrari 500 z roku 1955 Cadillac Sedan z roku 1950

Startovní pole bylo nejvíce zastoupeno značkou Jaguar s 13 vozy typů XK 120, XK 140, C a D. Také v tomto období začínající značka Ferrari, která v Le Mans zvítězila v letech 1949 a 1954, měla na startu zastoupení 9 vozy typů 166 MM a Inter,121 LM, 750 Monza, 340 MM, 375 Plus a 500 Mondial. Osmi vozy byla zastoupena anglická zanačka Austin Healey a šesti vozy značka Aston Martin. V tomto období se také objevují lehké a hbité maloobjemové vozy Lotus legendárního konstruktéra Colina Chapmana, které byly na staru čtyři typů IX a XI. Exotem mezi startujícími byl obrovitý americký vůz Cadillac Sedan s vidlicovým osmiválcem objemu 5,6 litru. Mezi malými sportovními speciály vypadal jako slon v porcelánu.

Ferrari 340 MM z roku 1953

Ferrari 166 MM z roku 1950 59 - AC Bristol, 62 - Cunningham C4R, 30 - Jaguar D (31. až 33. místo na startu) z prava - 45 - Jaguar C, 18 - Ferrari 375 Plus, 48 - Jaguar XK 140, 41 - AC Ace Bristol, 12 - Austin Healey 100 M (18. až 22. místo na startu)

V tréninku byl nejrychlejší britský vůz Allard J2R s jezdci Walfordem a Pricem startovního čísla 63, který zajel čas 5:20.577. Tento sportovní vůz má vpředu uložený vidlicový osmiválec objemu 6 917 cm3. Druhé místo na startu si vybojoval Lotus XI číslo 38 s jezdci Daviesem a Fitzgeraldem, třetí místo Jaguar D startovní číslo 5 a čtvrté Jaguar C číslo 56. Nejrychlejší Ferrari 340 MM startovního čísla 50 zajelo v tréninku čas 5:40.506 a obsadilo na startu 9.pozici. Velký Caillac startovního čísla 58 zajel čas 6:58,692, tedy o 1,5 minuty pomalejší než nejrychlejší vůz.

59 - AC Ace Bristol, 11 - Porsche 356 A, 39 - Ferrari 500 Mondial, 32 - Ferrari 500, 43 - Panhard Monopole, 35 - Connaught AL/SR (33. až 38. místo na startu)

Odstartováno 44 - D.B.Sport, 11 - Porsche 356 A, 39 - Ferrari 500 Mondial, 30 - Jaguar D, 62 - Cunningham C4R, 6 - Aston Martin DB 3S, 43 - Panhard Monopole 11 - Porsche 356 A, 32 - Ferrari 500, 39 - Ferrari 500 Mondial, Allard J2R z roku 1953

První závod skupiny 2 byl odstartován v sobotu v 17:28 hod. Tuto první jízdu vyhrál vůz Maserati A6 GCS startovního čísla 53 před vozy Jaguar D č.5 a Jaguar C č.56. Nejrychlejší vůz tréninku Alard J2R dojel v první jízdě až třináctý se ztrátou 6,34 s na vítěze. Ve druhé jízdě ukázali všem záda dva vozy Jaguar C startovních číslel 56 a 40. Na třetím místě dojel Aston Martin DB 3S. Ve třetí jízdě zvítězil Jaguar D startovního čísla 5 před Allardem J2R, Jaguárem C číslo 56 a Lotusem XI číslo 38.

Lotus XI z roku 1956

Jaguar Type D z roku 1956 Aston Martin DB 3S z roku 1955 Maserati A6 GCS z roku 1954

Celkové vítězství dosáhli jezdci Herbert a Pearson na voze Jaguar C startovního čísla 56, kteří ujeli 21 kol za 2 hodiny a 11 minut. Druhé místo obsadil také Jaguar tentokrát typ D startovního čísla 5 a třetí místo Allard J2R startovního čísla 63. Na čtvrtém místě se umístil další Jaguar C startovního čísla 40. Nejlepší Ferrari 340 MM startovního čísla 50 se umístilo na celkovém 8. místě. Vůz Lotus XI startovní číslo 38 kvůli závadě ve druhé jízdě, kdy odjel pouze 3 kola, obsadil celkově až 15. místo. 

Vítězný Jaguar Type C z roku 1952