skupina 1     1923 - 1939

V první skupině startovaly vozy účastnící se Le Mans od prvního závodu až po 2. světovou válku. Byla to doba krásných vozů s otevřenými karosériemi, odkrytými většinou drátěnými koly, s motory vpředu, tuhými nápravami, listovými pery, třecími tlumiči a mechanickými brzdami. Jezdci těchto vozů, především z prvních ročníků, byli opravdoví průkopníci motorismu. Podívaná na souboje těchto vozů na trati je silně nostalgická záležitost a člověk se neubrání slzám dojetí nad uměním našich dědečků a pradědečků.

Bugatti 35 B

Bugatti 50 již mělo v roce 1931 kapalinové brzdy Bugatti 50 z roku 1931 Bugatti 35 z roku 1925

Nejvíce zastoupena byla značka Bugatti, která měla na staru deset vozů převážně typu 35 a 51. Silné obsazení měly také značky Talbot , Aston Martin, Bentley, BMW, Lagonda a Alfa Romeo. V tréninku dosáhl překvapivě nejlepšího času 6:05.476 anglický vůz Alta 2.0L startovní číslo 5. Okruh zajel průměrnou rychlostí 134,4 km/hod. Vůz této značky, která vyráběla vozy v letech 1931 až 1937, se na startu v Le Mans objevil pouze v roce 1932 a kvůli havárii závod nedekončil. O 1 sekundu pomalejší byl BMW 328 číslo 60 a třetí čas dosáhl, v prvním ročnílu druhý, Talbot 105 čílo 14 s jezdcem Burnettem. Čtvrté místo na startu vybojoval vůz Aston Martin Speed M se startovním číslem 54 a páté vůz Alfa Romeo 8C Monza startovního čísla 53. Nejstarším vozem na startu byl vůz Dalage D.E. z roku 1923. Tento typ skončil v prvém ročníku závodu Le Mans v roce 1923 na 12. místě.

Alfa Romeo 8C Monza z roku 1933

z leva - 14 - Talbot 105, 54 - Aston Martin Speed M, 53 - Alfa Romeo 8C, 1 - Alfa Romeo 8C skupina 1 se chystá na start, 46 - Aston Martin Speed M, 59 - Talbot T26, 49 - Stuz Blackhawk, 33 - Bugatti 35 B Start - jezdci běží k vozům

Do první jízdy startovaly vozy tradičním startem Le Mans v sobotu v 16.00 hodin. Na čele závodu se s převahou usadilo BMW 328 číslo 60 před Altou a Alfou Romeo 8C. Ve druhé jízdě mělo BMW menší problémy a dojelo až čtvrté. Prvá dvě místa obsadily vozy Alfa Romeo 8C číslo 53 a 1. Ve třetí jízdě se odehrával velký boj o vítězství mezi BMW 328 číslo 60 a  Altou číslo 5. V cíli dělila obavy vozy pouhá desetina sekundy. Šťastnějším byl jezdec BMW 328. Třetí místo obsadila Alfa Romeo startovní číslo 53 před Talbotem s číslem 14.

Odstartováno

v čele 24 - Amilcar CG S, 31 - BNC 527 C, 23 - Amilcar G 36, 59 - Talbot T 26 když se nepovede nastartovat - Bentley 3 litry z roku 1926 5 - Alta 2.0L před 14 - Talbot 105

Celkově tedy závod vyhrál vůz BMW 328 startovní číslo 60 s jezdci Feterabendem a Franssenem, před vozem Alfa Romeo 8C startovního čísla 53 a Astonem Martin Speed M číslo 54. Vítězný vůz ujel 21 kol, to je 287 km za 2 hodiny a 15 minut. Svými moderními tvary vůz BMW 328 již spíše patří mezi poválečné vozy. Vůz má vpředu uložený řadový šestiválec objemu 1976 cm3 o výkonu 59 kW (80 k), palivo dodávají tři karburátory Solex. Přední náprava má nezávislé zavěšení kol na příčném spodním rameni, horní rameno tvoří příčné listové půleliptické pero. Zadní náprava je tuhá odpružená dvěma podélnými půleliptickými pery. Brzdy jsou bubnové kapalinové. Hmotnost vozu je 850 kg. Nejlepší vůz Bugatti typu 35 byl celkově na 8 místě.

Vítězný BMV 328 z roku 1937