skupina 4     1962 - 1965

Čtvrtá skupina zahrnovala období naprosté nadvlády značky Ferrari v Le Mans. Vozy této značky zvítězili ve všech čtyřech závodech tohoto období. Roky 1964 a 1965 jsou známy marnou snahou amerického automobilového giganta Ford o porážku vozů Ferrari a vítězství v Le Mans. Tohoto úspěchu se dočkal až v následujícím období. Neustále se zlepšovala značka Porsche, která nezadržitelně stoupala k pozdějším triumfům. Toto období lze také popsat jako dobu, kdy se motory stěhovaly dozadu za jezdce. V dřívějších dobách byl propagátorem tohoto konstrukčního řešení pouze Porsche, ale od doby suverénních vítězství malých anglických F1 s motory vzadu, přešly na tuto koncepci všichni výrobci závodních speciálů. Přizpůsobit se musel i Enzo Ferrari známý svým výrokem že koně se zapřahají dopředu. Až současné vozy Panoz se snaží toto pravidlo zpochybnit, ale zatím se jim to nedaří. Motory vpředu zůstaly pouze u sportovních vozů kategorie GT.

Alfy Romeo TZ Ferrari 250 GTO v celkovém hodnocení na 3. místě Před výjezdem na trat Porsche 911, Ferrari 275 GTB/C, Ferrari 250 GTO a Ford Mustang GT 350

Na start závodu Le Mans Classic se postavilo 60 vozidel. Nejvíce zastoupeny, devíti vozy, byly značky Ferrari a Porsche. Za Ferrari startovaly typy 250 GTO, jedny z nejhezčích vozů kategorie GT v celé historii, s vidlicovými dvanáctiválci objemu 3 litry, typy 275 GTB/C s vidlicovými dvanáctiválci objemu 3,3 litru a dva závodní prototypy 250 LM s vzadu uloženým vidlicovým dvanáctiválcem objemu 3 litry a 365 P s legendárním Davidem Piperem za volantem a vzadu uloženým dvanáctiválcem objemu 4,4 litry. Značku Porsche zastupovaly všechny typy s vzadu uloženými, plochými, vzduchem chlazenými motory objemu 2 litry. Typ 904 GTS a dnes již klasický sportovní vůz 911 měly motory čtyřválcové a typ 904/6 šestiválcový. Osm vozů bylo značky Ford. Na startu se již objevil legendární Ford GT 40 s vzadu uloženým vidlicovým 

Porsche 904 Ford Schelby Mustang GT 350 Alfa Romeo TZ

osmiválcem objemu 4,7 litru i Ford GT 40 MK II s objemem motoru zvětšeným na 7 litrů. Dále startovaly 3 vozy Ford Shelby Mustang GT 350 s vpředu uloženými vidlicovými osmiválci objemu 4,7 litru. Také Alfa Romeo byla zastoupena šesti vozy typu GTZ (Giulia Tubolare Zagato) s vpředu uloženými řadovými čtyřválci objemu 1,6 litru. Automobilka Ford byla přítomna svými osmiválcovými vidlicovými  motory objemu 4,7 litru i ve vozech AC Cobra, kterých startovalo pět. Dále startovaly tři vozy Jaguar Type E, MG B s řadovým čtyřválcem objemu 1,8 litru a Sunbeam Alpine a Tiger. Typ Alpine má řadový čtyřválec objemu 1,6 litru a typ Tiger vidlicový osmiválec objemu 4,3 litru. Známá francouzská značka Alpine měla na startu dva vozy, jeden typu M 63 s vzadu uloženým řadovým čtyřválcem objemu 1 litr a typ M 64 s vzadu uloženým řadovým čtyřválcem objemu 1,2 litru.

Vozy skupiny 4 po startu Start v čele Ferrari  365 P AC Cobra v celkovém hodnocení na 2. místě

Hned v první jízdě se ukázalo, kdo bude v této kategorii panovat. S náskokem 27 s zvítězil Ford GT 40 z roku 1965, s Vítězný Forg GT 40výstižným startovním číslem 40, s anglickým jezdcem Rayem Bellem. Tuto pozici zopakoval i ve zbývajících jízdách a celkově zvítězil s náskokem více jak celého kola. Ve čtyřech půlhodinových jízdách ujel 26 kol a dosáhl průměrné rychlosti 166,8 km/hod. Vůz Ford GT 40 má motor objemu 4,7 litru o výkonu 390 k. Na druhém místě se v prvních dvou jízdách držel vůz AC Cobra se startovním číslem 57, ale ve třetí jízdě odstoupil. Technické potíže také pronásledovaly většinu ostatních vozů Ford GT 40. Po první jízdě byly na 4. až 6. místě, ale v závěrečné klasifikaci byl druhý nejlepší Ford GT 40 až na 8. místě. Nedařilo se také D.Piperovi na Ferrari 365 P, který dojel v první jízdě až za Fordy na 9. místě, ale již ve druhé jízdě, po problémech Fordů, skončil 3. Potom však i jeho vůz postihly problémy a nakonec skončil až na 27. místě. I druhý speciál Ferrari 250 LM nebyl úspěšný a odpadl v druhé jízdě. Díky odstoupení favorizovaných vozů se tak na druhé místo celkového pořadí dostali jezdci Bryant se Shepherdem na voce AC Cobra startovního čísla 52. Čest značky Ferrari, které se v žádné ze skupin příliš nedařilo, zachraňovali třetím místem Angličané Mason a Hales na voze Ferrari 250 GTO startovního čísla 26. Čtvrté místo obsadil nejlepší z vozů Porsche typ 904/6 startovního čísla 39 s jezdci Larou Resende, Kellerem a Piresem. Na pátém místě dojel další vůz Ferrari, tentokrát typ 276 GTB startovního čísla 19.

 večerní jízda Ferrari 250 LM Sunbeam Alpine Ferrari 275 GTB/C