skupina 3     1957 - 1961

Třetí skupina zahrnovala vozy startující na přelomu 50. a 60. let. Od roku 1958 došlo k omezení objemů motorů sportovních prototypů na 3 litry a tím byl ze závodů vyloučen do té doby nejúspěšnější vůz Jaguar s motorem 3,5 litru. Poslední vítězství v Le Mans Jaguar vybojoval v roce 1957. Další roky byly ve znamení soubojů značek Ferrari a Aston Martin. Jako třetí vzadu dosahovaly dobrých výsledků i slabší vozy Porsche. Nejvýraznější značkou tohoto období byla nastupující značka Ferrari a její famózní typ Testa Rossa (červená hlava) nazvaný podle červeně natřeného krytu hlavy motoru. Vůz Ferrari Testa Rossa  zvítězil ve třech ročnících 1958, 1960 a 1961. V roce 1959 vybojovala vítězství značka Aston Martin s typem DBR 1.

Maserati 300 S Morgan 4 několik Ferrari 250 GT v uličce před výjezdem na trat

Na start závodu Le Mans Classic se postavilo 60 vozidel. Nejvíce zastoupena, dvanácti vozy, byla značka Lotus s typy 11 o objemu motoru 1,1 nebo 1,5 litru a sportovní Lotus Elite s objemem motoru 1,2 litru. Deset vozů bylo značky Ferrari, z toho devět sportovních vozů 250 GT s vidlicovým dvanáctiválcem objemu 3 litry a pouze jeden sportovní prototyp 250 TR (Testa Rossa) se stejným motorem. Šest vozů bylo značky Aston Martin typů DBR 1 s řadovým šestiválcem objemu 3 litry a DB4 GT s motorem objemu 3,7 litru. Reprezentaci značky Jaguar převzal po typu D sportovní vůz Jaguar Type E, který na startu

Ferrari 250 GT Lister Jaguar Maserati 300S

zastupovalo pět vozů. Jaguar Type E má vpředu uložený řadový šestiválcový motor o objemu 3,8 litru. Po pěti vozech měly na startu i značky Porsche a Maserati. Porsche zastupovaly především typy 356 A  s čtyřválcovým plochým motorem umístěným vzadu objemu 1,5 litru a jeden typ RS 61 s motorem o objemu 2 litry. Maserati startovaly s typy 200 SI, 300 S a novými typy Tipo 61 s čtyřválcovým řadovým motorem objemu 2,9 litru, přezdívanými podle hustého trubkového rámu před jezdcem "bird cage" ptačí klec. Na startu také byly čtyři vozy Lister Jaguar, konstruktéra B.Listera, který pro jejich pohon použil řadový šestiválec Jaguar objemu 3 litry. Závodu se zúčastnily i tři vozy Morgan Plus 4 s řadovými čtyřválcovými motory Triumph objemu 2 litry. Vozy této značky se vyrábějí v podstatě s nezměněnou karosérií až do dneška.

vozy před výjezdem na závodní okruh, Ferrari 250 GT a Lister Jaguar po startu, v čele úplně vpravo Lister Jaguar Aston Martin DBR1

Nejrychlejším vozem a jezdcem ve startovním poli byl Jaguar Lister startovního čísla 14 s jezdcem Linneyem, který suverénně zvítězil v první jízdě a jako jediný vůz ve třetí skupině ujel za 34 minut 7 kol. To je průměrná rychlost 167,7 km/hod. Bohužel do dalších závodů již nenastoupil. Ve druhé jízdě jej nahradil jezdec Hardman na voze Aston Martin DBR 1 startovního čísla 17, ale protože nestartoval v první jízdě a v dalších se mu již tak nedařilo, skončil celkově až na 35. místě. Výborně také jel Gaye na voze Ferrari 250 GT startovního čísla 49, který dojel v první jízdě 2. a ve druhé jízdě 3. V další jízdě však pro poruchu odstoupil. Stabilními výkony, i když nebyl nejrychlejší, si dobrým umístěním ve všech jízdách celkové vítězství vydobyl Francouz Fréderic Puren na voze Jaguar Type E z roku 1961 se startovním číslem . Ve čtyřech půlhodinových jízdách ujel 23 kol, to je 314,64 km a dosáhl průměrné rychlosti 153,4 km/hod. Vůz Jaguar Type E má vpředu uložený řadový šestiválcový motor o objemu 3 781 cm3. Také třetí místo obsadil vůz Jaguar Type E s jezdcem Whalem a Guestem. Na druhém místě se umístili jezdci Ibing a Hugenholtz na voze Maserati Tipo 61 s celkovým odstupem na vítězný Jaguar 1,5 minuty. Na čtvrtém a pátém místě dojely vozy Aston Martin DB4 GT a za nimi nejlepší Lister Jaguar se startovním číslem 27. Opět jako ve skupině 2 se nedařilo vozům Ferrari a nejlepší z nich dojel na 9. místě. Jediný sportovní prototyp Ferrari typ 250 TR dojel v první jízdě na 5. místě, ale potom začal mít technické problémy a celkově skončil na 34. místě.

Aston Martin DB4 GT Lotus 11 v celkovém pořadí obsadil 7. místo Ferrai  250 TR