2001

Výsledky Historie Okruh Odkazy Vozy

V roce 2001, prvním roku nového tisíciletí a 21. století je kalendář závodů sportovních vozů značně pestrý. Spíše je otázkou zda tato pestrost není na druhé straně ku škodě kvalitě. V sezóně 2001 se jedou čtyři soutěže sportovních a GT vozů. Mezinárodní automobilová federace FIA vypsala "FIA Sport Car Championship" pro sportovní dvoumístné prototypy a "FIA GT Championship" pro vozy skupiny GT. Vozy startující v Le Mans - Chevrolet, Cadillac, MG, Bentley, Audi, Chrysler, Courage, Panoz, Saleen Americký magnát Don Panoz zase organizuje závody "American Le Mans Series" jezdící se převážně na okruzích v USA a Kanadě a letos poprvé i "European Le Mans Series" jezdící se naopak převážně na okruzích v Evropě. Soutěže pořádané FIA jsou konkurenty soutěží pořádaných Donem Panozem, ale zdá se že soutěže ALMS a ELMS mají navrh. V ALMS i ELMS mohou startovat jak dvoumístné sportovní prototypy, tak vozy GT a přístup mají i tovární týmy. Tím je startovní pole jednak početnější a také kvalitnější. V soutěžích pořádaných FIA smějí startovat pouze soukromé týmy a každá kategorie má své mistrovství.

Nejslavnější závod v Le Mans však nadále zůstává v kalendáři závodů osamocen. Nijak mu to však nevadí, ba naopak. Technické předpisy i rozdělení vozů do kategorií převzal Don Panoz pro závody ALMS a ELMS z předpisů pro závod 24 hodin Le Mans. Navíc stejně jako v předchozích letech se některé týmy soustředí pouze na tento závod a ostatních mistrovství se neúčastní. Vzhledem k účasti většiny stejných týmů ALMS a ELMS jako v Le Mans, však mohou výsledky těchto závodů ledacos napovědět o šancích v hlavním závodu sezóny.

Vozy jsou rozděleny do pěti kategorií:
- Sportovní prototypy mají tři kategorie - LMP 900, LMP 675 a GTP. V kategorii LMP 900 mohou startovat otevřené závodní dvoumístné prototypy s minimální hmotností 900 kg a s atmosférickými motory o objemu do 6 litrů a přeplňovanými do 4 litrů.
Saleen S7-R Pro kategorii GTP platí obdobné váhové a objemové limity, ale tyto vozy mají uzavřenou karosérii. V kategorii LMP 675 mohou startovat otevřené závodní dvoumístné prototypy s minimální hmotností 675 kg a s atmosférickými motory o objemu do 3,4 litru a maximálním počtu 8 válců. Přeplňované motory mohou mít objem do 2 litrů a maximální počet 6 válců.
- Vozy GT mají dvě kategorie. Kategorie GTS zahrnuje značně upravené automobily postavené na základě produkčních modelů skupiny GT s minimální hmotností 1100 kg a s atmosférickými motory o objemu do 8 litrů a přeplňovanými do 4 litrů.
Kategorie GT zahrnuje málo upravené sériové sportovní vozy skupiny GT.

Největší pozornost je samozřejmě soustředěna na nejsilnější kategorie LMP 900 a GTP, ze kterých by měl vzejít vítěz celého závodu. Již od začátku roku bylo jasné, že letošní ročník bude mít proti loňsku mnohem zajímavější obsazení. Proti loni suverénním vozům Audi by se měly mimo značek Panoz, Courage a Cadillac postavit zcela nové vozy Bentley, Chrysler a Dome.

Bentley EXP Speed 8 - č.7Hlavní zájem na sebe poutaly nové vozy Bentley EXP Speed 8, startující jako jediné v kategorii uzavřených prototypů GTP. Automobilka Bentley patřící koncernu Volkswagen připravila tento závodní prototyp se kterým se vrátila po 71 létech na závodní dráhu do Le Mans se záměrem vybojovat pro značku Bentley opět vítězství v největším světovém závodu automobilů. Výhra v roce 2001 se však zatím neočekávala. Cílem automobilky bylo závod dokončit a získat data pro vylepšení vozu v následujících letech, kdy bude vůz vybaven novým motorem Bentley. Přesto v srdcích mnoha fanoušků, hlavně z Velké Británie, doutnala naděje na vítězství.
Vůz Bentley EXP Speed 8 je pro rok 2001 opatřený vzadu uloženým 3,6 litrovým motorem Audi V8 přeplňovaným dvojicí turbodmychadel a výkonu 610 k. Je to obdobný motor jaký používají vozy sesterské automobilky Audi, jejíž vozy zvítězily v Le Mans v loňském roce. Motor je jediný komponent na voze, který nebyl navržený výlučně pro vůz  Bentley EXP Speed 8. Vůz byl vyvinut a postaven v závodě Racing Technology Norfolk (RTN). 
Jádrem předpokládaného úspěchu vozu je aerodynamická účinnost. Vůz má uzavřenou kabinu a jeho tvar umožňuje optimální protékání vzduchu a tím nižší aerodynamický odpor než mohou dosáhnout vozy s otevřenou kabinou. Tvar vozu byl 11 týdnů testován v aerodynamickém tunelu a bylo provedeno na 1000 různých úprav. Skořepina vozu je z karbonových vláken a celá váží jen 70 kg. Originální šesti rychlostní převodovka Bentley je uložená napříč a je chlazená vzduchem.
Dodavatel pneumatik je firma Dunlop na jejichž pneumatikách závodily a vítězily i vozy Bentley ve dvacátých a třicátých letech. Tak se obnovuje 70 let staré partnerství. Mezi jezdci byl hlavní postavou Martin Brundle, bývalý jezdec F1 a vítěz Le Mans z roku 1990.

Vozy Audi byly v podstatě vylepšené loňské vítězné typy R8. Byly jednoznačnými favority vozy v barvách Gulf zezadu - Ford GT 40, Porsche 917 a Audi R8 závodu. Obsazení prvních tří míst v loňském závodu a vynikající výsledky v závodech ALMS, dávaly konkurentům jen malé naděje. V jednom vozu startovala loňská vítězná posádka F.Biela, E.Pirro a T.Kristensen a ve druhém nově složená posádka L.Aiello, R.Capello a Ch.Pescatori. K lítosti všech fanoušků nemohl startovat Michele Alboreto, který tragicky zahynul 25.4. při testování vozu Audi na německém okruhu Lausitzringu. Příčinou nehody při které vozidlo narazilo plnou rychlostí do svodidel byl defekt pneumatiky.
Přesto neměl mít tovární tým cestu k vítězství jednoduchou. Na startu byly mimo dvou továrních vozů i dva soukromé týmy, které nasadily každý po jednom vozu. Hvězdou amerického týmu Champion Racing byl bývalý pilot F1 a vítěz Le Mans z roku 1991 J.Herbert a v anglickém týmu Johansson Motorsport také bývalý jezdec F1 a vítěz Le Mans z roku 1997 S.Johansson. Anglický tým navíc přitahoval pozornost zabarvením svého vozu, protože Audi startovalo v modro oranžových barvách firmy Gulf, proslavené historickými vítězstvími vozů Ford a Porsche v 60. a 70. letech.

vozy Panoz jedou na startPo loňském 5.,  6. a 8. místě vozů Panoz LMP 1, se na start postavil nový vůz Panoz, nesoucí typové označení   LMP 07. Vozy Panoz jsou zajímavé tím, že jako jediné prototypy mají motor umístěný vpředu před jezdcem. Nový typ vyměnil loňský 6 litrový osmiválcový motor Ford za vlastní menší 4 litrový osmiválec.
Větší naděje než vozům Panoz se dávaly novým vozům Chrysler LMP s atmosférickými 6 litrovými osmiválci Chrysler Mopar o výkonu 585 k.
Tyto motory si již odbyly svoji premiéru v loňském závodě, kde poháněly vozy Reynard 2KQ. Hned tři tyto vozy nasadil polotovární tým Oreca, který dříve závodil s vozy Chrysler Viper. Jedním z jezdců byl i zkušený čtyřnásobný vítěz Le Mans Yannick Dalmas. 
Své loňské zkušenosti měl také zúročit další americký vůz Cadillac LMP 01 nasazený ve dvou exemplářích francouzskou stájí Dams. Vůz je vybaven 4 litrovým přeplňovaným osmiválcem do V, což by mu mělo dávat dostatečný výkon i spolehlivost.
Mnozí diváci také očekávali dobrý výsledek od japonských prototypů Dome S 101 s atmosférickými desetiválci Judd o obsahu 4 litry a výkonu 590 k. Jeden tento vůz nadsadil dánský tým a jeden holandský tým. V holandském týmu byl jedničkou bývalý jezdec F1 a vítěz Le Mans z roku 1988 J. Lammers.
Domácí fanoušci zase mohli fandit francouzskému týmu Pescarolo Sport a doufat v opakování loňského 4. místa. Tým nasadil dva kompletně francouzské vozy Courage C60 s šestiválcovými turbomotory Peugeot o obsahu 3,2 litru a výkonu 550 k, 

Velmi zajímavé boje se očekávali také v kategorii GTS, kde proti dříve suverénním vozům Chrysler Viper stály hned dva silní konkurenti. Chevrolet Corvette, který již startoval loni, avšak podlehl továrním vozům Viper a nové vozy Saleen S7-R s motorem o obsahu 7 litrů a výkonu téměř 600 k.

Pred startem - v čele oba tovární vozy Audi R8První informace o síle jednotlivých vozů a jejich posádek měl dát testovací víkend, probíhající začátkem května na okruhu v Le Mans. Podle předpokladů byly nejrychlejší vozy Audi, mezi něž se dokázal vklínit na 3. místo vůz Bentley číslo 7 a na 4. místo holandský tým s vozem Dome číslo 9. 
Podobně ve středečním a čtvrtečním kvalifikačním tréninku těsně před Le Mans byly nejrychlejší oba tovární vozy Audi. Nejrychlejší  vůz Audi s číslem 2 a posádkou Aiello, Capello, Pescatori dosáhl času 3:32,429 min. To je o 3,7 s lepší čas než dosáhlo nejrychlejší Audi v tréninku na loňský závod. Zároveň však také o 2,5 s pomalejší než dosáhl vůz Toyota GT One v kvalifikaci roku 1999. Třetí místo obsadilo také Audi týmu Champion Racing a krásné čtvrté místo opět vybojoval holandský tým s vozem Dome a J. Lammersem za volantem. Vozy Bentley obsadily 7. a 9. místo. Nejrychlejší vůz kategorie LMP 675 byl MG Lola EX 257 s přeplňovaným řadovým čtyřválcem o objemu 2 litry, který dosáhl 14. času a nechal za sebou výkonnější vozy Panoz a Ascari. V kategorii GTS bylo pořadí Saleen, Chevrolet, Viper.

start69. ročník slavného závodu se jel 16. a 17. června. Jaro tohoto roku nebylo příliš zdařilé a tak i před závodem několikrát zapršelo. V den závodu však bylo sucho. Mraky na obzoru však nevěstily nic dobrého. Patnáct minut před startem stojí všechny vozy seřazené na cílové rovince a napětí v boxech i na tribunách vrcholí. Tohoto roku přišlo opět přes 200 tisíc diváků a z toho mnoho z Velké Británie. Přišli se podívat na úspěch vozů Bentley. V 15 hodin 52 minut vyjíždí celé pole čítající 48 vozů do zaváděcího kola. Vše je perfektně vypočteno. Přesně v 16:00 odbočuje zaváděcí vůz do boxů a závod je odstartován.
 Jako raketa vyráží dopředu Audi č.2 řízený L.Aiellem, který má po prvním kole náskok již 4 s. Na druhé místo se prodral vůz Dome číslo 9 s J. Lammersem. Po třech kolech vede s velkým náskokem Audi č.2 a zajíždí časem 3:39,046 nejrychlejší kolo závodu. Za ním o druhé místo bojuje Dome č.9 s druhým továrním Audi č.1 a za nimi dvojice Bentley č.7 s Audi č.3 amerického týmu Champion Racing. Bentley č.8 se čtvrtým Audi týmu Jahanson Motorsport startovního čísla 4 bojují o 6. a 7. místo.

Audi 2.jpg (32421 bytes)Ve čtvrtém kole, přesně 13,5 minuty po startu se nad částí tratě od zatáčky Mulslane po zatáčku Porsche spustil silný déšť. Cílová rovinka byla zatím suchá a svítilo zde slunce. Mnoho zaskočených jezdců nezvládlo své vozy. Audi č.4 narazilo do svodidel před zatáčkou Indianapolis a urazilo přední kapotu, z trati vylétl i Cadillak číslo 5. Mezi zatáčkami Arnage a Porsche dochází k hromadné havárii 4 vozů. Své naděje zde končí Viper, Saleen, Courage Peugeot a Nissan. Do depa dojíždí s rozbitým předkem i další Viper a Reynard. Pro mnoho jezdců je to skutečně pohroma. 17 minut po startu vyjíždí na trať poprvé safety cary, aby bylo možné rozbité vozy odklidit. Ti co měli štěstí rychle přezouvají suché pneumatiky za mokré.
Hrdinou diváků se stal farancouzský jezdec David Terrien, který se téměř hodinu pokoušel dostat svůj Chrysler Viper se zcela zničeným řízením od šikany před cílem do boxů. Několikrát se s neovladatelným vozem zaryl do štěrku vedle dráhy a byl pořadateli vytahován. Když se nakonec do boxů dostal, zjistili mechanici, že vůz je neopravitelný a ze závodu musel odstoupit.

Bentley EXP speed 8Havárie a zastávky v boxech zcela změnily dosavadní pořadí. Pomalu ustává děšť. Když je po 25 minutách jízdy za safety cary závod znovu odstartován, svítí již sluníčko. V čele jede Bentley č.7 těsně následován Audi č.1 a Panozem č.11. S odstupem 3 minut (na trati jezdí 2 safety cary)  následuje zbytek favoritů vedený Bentleyem č.8, následovaným Courage Peugeotem, Domem, Reynardem, Chryslerem a dalšími. Tato část závodu je demonstrací síly vozu Bentley č.7.  řízeným M.Brundlem. Každým kolem získává náskok na Audi č.1, které jej pronásleduje. Po třech kolech má již náskok 12 s. Když Audi zastavuje v depu na doplnění paliva, dostává se dokonce na druhé místo vůz Panoz č.11, který obsadil v tréninku až 21. místo. Čtvrtý vůz Dome č.10 má již ztrátu celého kola. Uběhla však teprve 1. hodina závodu a každý tuší, že nápor Audi ještě přijde. Zatím jedou na 3., 9. a 10. místě. Také poruchy si vyžádají svoji každoroční oběť. Z hlavních favoritů je na tom nejhůře holandský tým s vozem Dome, který po opravě převodovky má ztrátu již 4 kola. Také vůz Audi č.4 sponzorovaný firmou Gulf má po opravě předku vozu ztrátu přes 3 kola.

Panoz s upadlým kolemPoté co vůz Bentley č.7 převezme od M.Brundla jezdec G.Smith, začíná pomalu ztrácet svůj náskok. V půl šesté večer předjíždí Audi č.1 svého soupeře a dostává se do vedení. Pohroma potkává oba vozy Panoz. Z důvodu vibrací způsobených vodou na vozovce se jim uvolňují levá přední kola. Nejprve upadne kolo vozu č.12 a o několik minut později i vozu č.11. Naštěstí jezdci vozy zvládají a nedochází k havárii. 

Rychlé Audi se prokousávají startovním polem stále dopředu. Po dvou hodinách závodu vede s náskokem celého kola Audi č.1 následované Bentleyem č.7, ale za ním jsou již dvě další Audi č.2 a 3. Na 4. a 5. místě jedou dva vozy Chrysler a za nimi druhý vůz Bentley. Po další hodině závodu je Bentley č.7 předjet i druhým továrním Audi č.2. Naopak Audi Gulf č.4 musí pro poruchu elektriky, způsobenou zatékající vodou, ze závodu definitivně odstoupit.

Audi 4.jpg (41198 bytes)

Panoz 12.jpg (40945 bytes)

Bentley č.8

MG Lola č.33

Dome Judd holandského týmu č.9Večer se opět spouští prudký liják a vyjíždí znovu safety cary. V Dunlop šikaně má problémy Chrysler č.15 a vylétá do štěrku. Podaří se mu vyjet a pokračuje v závodě. Ve stejném místě trať opouští i MG č.34. V čele závodu již jedou tři vozy Audi seřazené podle startovních čísel. Na čtvrtém místě se drží Bentley č.7. I když mají vozy Audi i Bentley stejné motory, ukazuje se větší spolehlivost vozů a zkušenost posádek Audi. Navíc soukromé vozy Audi a vozy Bentley startovaly s původním vstřikovacím systémem paliva, zatímco tovární vozy Audi měly nové vylepšené vstřikování, které jim zajišťovalo přesnější dávkování a tím menší spotřebu. To jim umožňovalo ujet o jedno kolo více mezi každým tankováním a tím získávaly čas na své soupeře.  V kategorii GTS vedou oba vozy Chevrolet Corvette, celkově na 13. a 14. místě.

Cadillac LMP 01 č.6Před půl devátou přichází šok pro příznivce vozů Bentley. Vůz č.7 jedoucí zatím na čtvrtém místě zastavuje u okraje tratě a ze zadní části vozu se valí oblaka kouře a objevují se plameny. Přibíhají pořadatelé s hasicími přístroji a oheň hasí. G.Smith vystupuje zklamaně z vozu. Příčinou odstoupení je poškozená převodovka se zaseknutým 6. rychlostním stupněm. Smith při snaze dojet s vozem do depa zcela spálil spojku. Druhý Bentley se po odstoupení týmové jedničky vypracoval  znovu na čtvrté místo. Proti třem Audi to ale vypadá na nerovný boj. Na vedoucí vůz ztrácí 1,5 kola.
V oblacích vody, které se zvedají za jedoucími vozy se zdá téměř nemožné, že za nimi jedoucí jezdci vůbec něco vidí.
Dochází k dalším haváriím. Na trať se snesla tma.

Audi R8 č.3

Audi R8 č.3 večer

Po šesti hodinách závodu nastávají problémy i u druhého soukromého vozu Audi č.3. Vozu odchází motor a Bentley se posouvá na třetí místo. Opět svítá naděje všem fandům anglického týmu. Do konce závodu ještě zbývá přes 17 hodin.

Kolem půlnoci přestává pršet. Ve čtvrt na tři zajíždí Audi č.2 do depa a mechanici mění převodovku. Zdá se, že Bentley má šanci snížit svých 8 kol ztráty. Mechanici však pracují perfektně, je to neuvěřitelné, ale po pouhých 10 minutách je Audi opět na trati. To již ze závodu odstoupily oba vozy Panoz a pro poruchu motoru i Chrysler č.15 s Y.Dalmasem, který se dokonce předtím propracoval, po problémech Bentleye s převodovkou, na jeho 3. místo. Obdivuhodné bylo 4. místo vozu Reynard 01Q-VW s dvoulitrovým přeplňovaným motorem Volkswagen startujícího v nižší kategorii LMP 675. Svojí plynulou jízdou se dostal přes ostatní silnější vozy a nakonec vyhrál svoji kategorii a celkově obsadil 5. místo. Pomalu dopředu také postupoval vůz Dome č.9, který byl po počátečních problémech až na 39. místě. V pět hodin ráno se dostal až na 9. místo. Potom mu ale vozy v oblacích vody před zatáčkou Esses nevydržel motor a musel odstoupit. Přeci jenom se potvrdila obava, že atmosférický 4 litrový motor Judd nevydrží stejné namáhání jako 3,6 litrový přeplňovaný motor vozů Audi. Už zvuk motorů Audi, který byl nejtišší ze všech vozů, naznačoval svoji nadřazenost, proti motorům Judd vytočeným do vyšších otáček, nebo naopak 6 litrovým motorům Chrysler, které burácely jako tisíc hromů.

Ráno je již pořadí na trati celkem stabilizované a rozestupy mezi vozy značné. V čele je tovární vůz Audi č.1 posádky Biela, Kristensen, Pirro s náskokem 3 kol na druhý tovární tým Audi č.2. Se ztrátou dalších 9 kol jede na 3. místě Bentley č.8 s jezdci Leitzingerem, Van De Poelem a Wallacem. Na 4. místě jedoucí Chrysller č.16 s jezdci Berettou, Wendlingerem a Lamym má na vedoucí vůz ztrátu již 17 kol. O páté až osmé místo probíhá boj. Nejlépe si zatím vede Cadillac č.6. Za něj, na vynikající 6. místo postoupil vůz Chevrolet Corvette č.63 vedoucí kategorii GTS. Sedmý je vůz Pescarolo Courage č.17, který postupoval stále dopředu, po poruše převodovky, která jej v noci odsunula z 3. až na 14. místo. Na 8. místo klesl Reynard č.38.

V 9 hodin se dostává Pescarolo Courage na 5. místo a stále se přibližuje k vozu Chrysller na 4. místě. 

Chrysler LMP č.16

Pescarolo Courage C 60 - Peugeot č.17

Po poledni předjíždí Pescarolo Courage vůz Chrysller č.16 a dostává se na 4. místo. Technické problémy jej však donutí zajet do depa a počkat tam do konce závodu, kdy objel poslední kolo, aby byl klasifikován. Podobný osud potkal Cadillac č.6. V zatáčce Porsche mu hodinu před koncem shořela spojka. Jezdec také počkal na poslední kolo a potom dojel do cíle. Dramaticky končí závod pro druhý Chrysler č.14 jedoucí na 8. místě. Na konci rovinky Hunaudieres mu začne hořet motor a jezdec jen tak tak vyskakuje z hořícího vozu. Problémy má i vedoucí Audi č.1, také musí do depa na výměnu převodovky. V tu chvíli má náskok před druhým Audi 3 kola. Začíná závod s časem. Práce mechaniků je opět perfektní a vedoucí vůz ztrácí výměnou pouze dvě kola. Druhý tovární vůz ještě stihne týmového kolegu předjet a snížit ztrátu na necelé kolo, ale týmová režie jej pro několik závěrečných kol vrátí za vedoucí vůz.

V 13:30 se znovu spouští průtrž mračen a vyjíždí safety cary. Po půl hodině je závod znovu odstartován. V tu dobu potkává nepřízeň i oba vozy Chevrolet jedoucí na 6. a 10. místě. Oba musí měnit převodovku a ztrácí přes 13 kol. V celkovém pořadí se před ně dostávají Porsche 911 z kategorie GT. Jejich soupeři z kategorie GTS jsou však na tom ještě hůře.
K nelibosti diváků dostává ještě před koncem závodu stop and go na 5 minut vůz Bentley, za předjíždění při žluté vlajce. Jeho náskok je naštěstí dostatečný a na pořadí v závodě to nemá vliv.

Cíl

Posledních 10 minut závodu se již nezávodí, a závod se mění v manifestační jízdu vítězných vozů Audi. Loňské vítězství si zopakovala trojice Biela, Pirro, Kristensen na voze Audi R8, před trojicí týmových kolegů Aiello, Capello, Pescatori na stejném voze. Největších oslav se však dočkaly jezdci Wallace, Leitzinger a Van De Poele, kteří dovedli vůz Bentley na 3. místě. Jediný Chrysler, který dojel do cíle obsadil 4. místo. Svojí spolehlivostí dosáhly vynikajících míst vozy Porsche 911 GT 3, které obsadily 6.,  7. a 9. až 12. místo. Všech 9 startujících vozů Porsche 911 dojelo do cíle. Vítězný vůz ujel během 24 hodin 4 367,2 km, což byla třetí nejmenší vzdálenost za posledních 40 let. Do cíle dojelo pouhých 20 vozů.
O náročnosti tohoto ročníku svědčí slova některých jezdců. Trojnásobný vítěz Tom Kristensen řekl: "Několikrát jsem v dešti nedokázal udržet vůz na trati, ale naštěstí to pokaždé dopadlo dobře". Andy Wallace to doplnil: "Zažil jsem tady déšť v letech 1992 a 1994 a vždy jsem si myslel, že to už horší být nemůže. Letos jsem se přesvědčil o opaku."

vítězné Audi R8Vůz AUDI R8 měl vzadu podélně před zadní nápravou uložený vidlicový osmiválcový motor s rozevřením válců 90°, čtyřventilovým rozvodem 2xOHC a přeplňovaný dvojicí turbodmychadel Garrett. Motor měl obsah válců 3596 cm3 a výkon 452 kW (615 k) při 7200 ot./min. a točivý moment 700 Nm při 6500 ot./min. Vrtání válců je 85 mm a zdvih 79,2 mm. Motor má hliníkový blok a hlavy válců. V sacím potrubí jsou povinné clony (restriktory) o průměru 2x32,4 mm. Vstřikování paliva a zapalování je elektronické Bosch MS 2.9. Spojka je tříkotoučová kompozitní firmy Sachs. Převodovka je šestistupňová polosamočiná Audi/Ricardo podélně umístěná za zadní nápravou, s přímým sekvenčním řazením. Pohon je na zadní kola. Samonosný trup a krycí panely karosérie jsou z uhlíkových kompozitů. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena na dvojitých příčných ramenech. Převod pérování vzpěrami pushrod, pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Řízení je hřebenové s posilovačem. Brzdy jsou kotoučové Brembo z uhlíkových kompozitů a šestipístovými třmeny. Objem palivové nádrže 90 litrů. Minimální hmotnost 900 kg. 

 

jezdci

vůz

 

km/h

km

1. Biela / Pirro / Kristensen Audi R8 D 180,95 4367,2
2. Aiello / Capello / Pescatori Audi R8 D  
3. Wallace / Leitzinger / Van De Poele Bentley Exp Speed 8 GB  
4. Beretta / Wendlinger / Lamy Chrysler-Mopar LMP 2001 USA  
5. J.Gene / Deletraz / Fabre Reynard-VW 2KQ - LM  
6. Rosa / Babini / Drudi Porsche 911 GT3 - RS D  
7. Jeannette / Dumas / Haezebrouck Porsche 911 GT3 - RS D  
8. Fellows / Pruett / J.O'Connell Chevrolet Corvette C5 - R USA  
9. Perrier / Neugarten / N.Smith Porsche 911 GT3 - RS D  
10. Chereau / Goueslard / Dumez Porsche 911 GT3 - RS D  
11. Fukuyama / Yogo / Nishizawa Porsche 911 GT3 - RS D  
12. Burgess / Cohen-Olivar / Bagnall Porsche 911 GT3 - RS D  
13. Bourdais / Boullion / Redon Couage Peugeot C 60 F  
14. Pilgrim / Collins / Freon Chevrolet Corvette C5 - R USA  
15. Taylor / Angelelli / Tinseau Cadillac Northstar LMP USA  
16. Youles / Warnock / Day Porsche 911 GT3 - RS D  
17. Alphand / Ligonnet / L.Marques Porsche 911 GT3 - RS D  
18. Konrad / Gavin / Borcheller Sallen S7 - R  
19. Daoudi / Terada / De Fournoux WR - Peugeot LMP F  
20. Bouchut / Belloc / Monteiro Chrysler Viper GTS - R USA