Kalendář závodů 2010       Startovní listina 24 hodin Le Mans        Zpět 


   11.4.2010  V  prvním  závodu  LMS  ve  francouzském  Le  Castellet  zvítězilo  Audi
         Máme za sebou první závod letošního ročníku Le Mans Series - 8 hodin Le Castellet ve Francii. Letos poprvé se zde střetly vozy všech favoritů nejsilnější třídy LMP1. Chyběly pouze  vozy továrního týmu Peugeot. Tato Auýdi R15 TDI značka byla zastoupena pouze jedním vozem soukromého týmu Oreca. Naopak premiéru si zde odbyl inovovaný tovární vůz Audi R15 TDI  Plus i když na startu byl jen jeden vůz. Dvěma vozy byla v kategorii LMP1 zastoupena značka Aston Martin. Jeden vůz startoval za tovární stáj a druhý za stáj Signature Plus.

Peugeot 908 HDi FAP stáje Oreca         V kvalifikaci svedly boj o nejrychlejší kolo vozy Audi a Peugeot. Nejrychlejší čas 1:41,195 a první místo na startovním roštu nakonec patřilo Peugeotu 908 HDi FAP stáje Oreca. Jezdce stáje Oreca Oliviera Panise a Nicolase Lapierra doplnil pro tento závod tovární jezdec Peugeotu Stephane Sarrazin. O čtyři desetiny sekundy pomalejší čas zajela posádka továrního Audi R15 TDI složená z Rinalda Capella a Allana McNishe. Tom Kristensen do závodu nenastoupil. Třetí startovní pozici si vybojovala posádka továrního vozu Lola Aston Martin ve složení Stefan Mücke, Harold Primat a Adrian Fernandez. Čtvrté místo patřilo druhému vozu stáje Oreca s posádkou Soheil Ayari, Didier Andre a Loic Duval. Další dvě pozice patřily vozům Lola B10/60 švýcarské stáje Rebellion.

Audi R15 TDI         V kategorii LMP2 zajel nejrychlejší čas 1: 44,989 vůz Acura HPD ARX-01 stáje Strakka Racing s posádkou Leventis, Watts a Kane. V kategorii GT1 startoval pouze jediný vůz Saleen S7-R. V kategorii GT2 dokázali zajet nejlepší čas kvalifikace 1:57,850 jezdci Bruni a Melo na jednom z vozů Ferrari 430 GT stáje AF Corse. Za nimi startovala posádka Porsche 997 GT3 RSR stáje Felbermayr Proton.

tovární vůz Lola Aston Martin         Hned v první zatáčce po startu se překvapivě dostal do čela Stefan Mücke na Astonu Martin. Netrvalo to ani tři kola a projevil se větší výkon vozů s dieslovými motory. Nejprve Lola Aston Martin stáje Signature PlusMcNish na Audi a za chvíli Sarrazin na Peugeotu šly před Aston Martin na vedoucí místa. Audi se ukázalo jako rychlejší a získávalo na Peugeot skoro jednu sekundu na kolo. Jeho náskok se nakonec během první hodiny závodu ustálil na 10 sekundách. Mezi vozy LMP2 kralovala Acura týmu Strakka Racing. V GT2 se do čela dostalo Porsche týmu IMSA Performance Matmut před Ferrari týmu AF Corse a dalším Porsche týmu Felbermayr Proton.

Lola B10/60 stáje Rebellion        Po půl hodině závodu odnesl poškozeným závěsem zadního kola výlet mimo trať vůz Lola B10/60 Coupé stáje Rebellion startovního čísla 12. Do závodu se ještě vrátil, ale se ztrátou 13 kol. Na konci první hodiny závodu, vynesla první zastávka v boxech ortel nad zatím dobře jedoucím Peugeotem. Při zastávce se zjistilo, že je  závada na vzduchovém zvedáku auta, a oprava v délce čtvrt hodiny stála posádku ztrátu devíti kol a propad až na 35. místo. 

vítězný vůz Audi R15 TDI         Naopak Audi šlapalo jako hodinky po celý závod a postupně zvyšovalo náskok na své soupeře. Jediný, kdo dokázal držet s Audi krok byl Peugeot, ale s propastnou ztrátou 9 kol. Kvality potvrdila posádka na továrním voze Aston Martin. I když na Audi nestačili, mezi ostatními byli nejrychlejší a v cíli si dojeli pro pěkné druhé místo. Po potížích jednoho vozu stáje Rebellion se druhé posádce dařilo mnohem lépe a dovedla vůz Lola B10/60 Copé do cíle na třetím místě. Po statečné stíhací jízdě dokončila posádka Peugeotu závod na čtvrtém místě. Prokázali tak, že nebýt technické závady, mohli s Audi bojovat o vítězství. Škoda, že jsme se toho jako diváci nedočkali.
vítězný Porsche 997 GT3 kategorie GT2         V kategorii LMP2 si vavříny a celkové sedmé místo odnesla posádka vozu Acura stáje Strakka Racing před Pescarolem - Judd stáje Oak Racing. V kategorii GT2 nakonec vedení až do cíle udržela posádka Porsche stáje Felbermayr Proton. Jejich úspěch byl o to větší, že i druhé místo obsadil vůz Porsche této stáje. Až třetí dojelo nejlepší Ferrari stáje AF Corse, v jehož posádce startoval i bývalý jezdec F1 Jean Alesi.
       S očekáváním jsme také sledovali výkon posádky otce a synů Mansellových na voze Ginetta - Zytek 09S kategorie LMP1. Jejich celkové 14. místo je určitě pro ně i pro nás zklamáním.  

 

místo st.č. kategorie vůz stáj jezdci ujeto kol
1 7 LMP1 Audi R15 TDI Audi Sport Team Joest Capello, McNish 266
2 009 LMP1 Lola Aston Martin Aston Martin Racing Mücke, Primat, Fernandez 261
3 13 LMP1 Lola B10/60 Coupé Rebellion Racing Belecchi, Boullion, Smith 261
4 4 LMP1 Peugeot 908 HDi FAP Team Oreca Matmut Panis, Lapierre, Sarrazin 258
5 6 LMP1 Oreca 01 - AIM Team Oreca Matmut Ayari, Andre, Duval 258
6 008 LMP1 Lola Aston Martin Signature Plus Ragues, Mailleux, Ickx 256
7 42 LMP2 Acura HPD ARX-01 Strakka Racing Leventis, Watts, Kane 250
8 35 LMP2 Pescarolo-Judd Oak Racing Moreau, Hein 250
9 25 LMP2 Lola HPD Coupé RML Erdos, Newton, Wallace 249
10 24 LMP2 Pescarolo-Judd Oak Racing Lahaye, Nicolet 249

 


8.4.2010  Audi představilo inovovaný typ R15 TDI pro rok 2010
         Audi představilo inovovaný typ R15 TDI pro letošní sezónu. Jeho první ostrý start uvidíme již tento víkend v prvním závodu LMS na francouzském okruhu Paul Ricard v Le Castellet. Podle vyjádření vedení závodního oddělení Audi berou první závod pouze jako testovací jízdu inovovaného vozu, a o výsledek jim vůbec nejde. Podmínky skutečného závodu se nedají nijak simulovat a tak je to jediný způsob jak vůz řádně otestovat.

audi R15 2010.jpg (73554 bytes)    audi R15 2009.jpg (45015 bytes)
Audi R15 TDI - 2010                                                         Audi R15 TDI - 2009

         Při prvním porovnání letošního a loňského modelu nás zaujme změna předního nosu, kde u letošního modelu vyčnívají dopředu jakési dva rohy. Změnu doznaly také boky vozu. Za předním blatníkem zmizely lamelové výduchy a konstruktéři Audi zvolili řešení obdobné jaké má Peugeot. Změnil se i přívod vzduchu k chladičům před zadními koly. Barevné provedení je opět pěkné. V prvním závodu uvidíme nejzkušenější posádku Capello, McNish, Kristensen.


    27.3.2010  Peugeot 908 vítězí v prvním závodě sezóny - 12 hodin Sebringu
          Každoroční první představení sportovních prototypů v sezóně se odehrálo 20.března ve Spojených státech na Floridě na okruhu v Sebringu. Na rozdíl od loňského závodu byla startovní listina přehlídka startujícíchLola Aston Martin LMP1 ochuzena o tovární tým Audi. Naopak v nejsilnější kategorii LMP1 přibyl jeden tovární vůz Lola Aston Martin. Hlavním favoritem, při neúčasti Audi, které loni zvítězilo, byly obě posádky na továrních vozech Peugeot 908 HDi FAP. Na voze se startovním číslem 07 startovali Gene, Wurz a Davidson a na voze s číslem 08 Minassian, Bourdaise a Lamy. Marc Gene zajel nejrychlejší kvalifikační kolo a tak jeho vůz startoval spolu s druhým Peugeotem z první řady. Pozici nejrychlejšího vozu s benzinovým motorem potvrdila třetím místem na startu posádka Mücke, Primat a Fernandez na továrním voze Lola Aston Martin. Ze čtvrtého místa startoval další vůz kategorie LMP1 Lola B09/60 týmu Drayson Racing. Potom následovaly tři vozy kategorie LMP2, Acura HPD ARX-01c týmu Patron Highcroft Racing, Porsche RS Spyder stáje Team Cytosport a Lola B09/86 Mazda stáje Dyson Racing. Až 8. místo na startu obsadil poslední vůz kategorie LMP1 Lola B06/10 stáje Autocon Motorsports.
start závoduvůz Oreca Courage FLM09 kategorie LMPC         Na dalších pěti místech startovního roštu stály vozy nové třídy Le Mans Prototype Challenge (LMPC). Tato třída sportovních prototypů se v závodě ALMS objevila v Sebringu poprvé. Jsou to vozy, které vyvinula v roce 2008 francouzská firma Oreca pro závody Formula Le Mans. Tato závodní série, která se poprvé konala v roce 2009, má být přípravou pro mladé piloty před vstupem do seriálu vytrvalostních závodů sportovních prototypů LMS nebo ALMS. Organizátorem tohoto seriálu je ACO (Automobile Club de l'Ouest), pořádající mimo jiné i 24 hodin Le Mans. Stejně jako ve značkových závodech, mají i v závodech Formula Le Mans všichni jezdci stejný vůz. Jsou to otevřené sportovní prototypy s karbonovým monokokem Oreca Courage FLM09, které jsou poháněny vzadu uloženým vidlicovým osmiválcem Chevrolet o objemu 6,3 litru, výkonu 450 k při 6000 ot./min. (316 kW) a točivém momentu 630 Nm. Minimální váha je stanovena na 900 kg. I když se jedná o čistokrevné sportovní prototypy, jejich výkon motoru je přeci jen o něco menší než u vozů kategorie LMP2, kde se pohybuje okolo 500 k.
Doran-Ford GT MK7Jaguar XKR kategorie GT2         Po zrušení kategorie vozů GT1 v závodech ALMS, byla na startu pestrá směsice 13 vozů kategorie GT2. Nejrychlejší v kvalifikaci byl vůz BMW E92 M3 stáje Rahal-Letterman Racing před dvěma vozy Porsche 911 RSR stájí Flying Lizard Motorsports a Team Falken Tire. Za nimi startovalo nejrychlejší Ferrari 430 GT stáje Risi Competizione a dva továrními vozy Corvette C6-R. Zpestřením startovního pole byl i vůz Doran-Ford GT MK7 a Jaguar XKR.
         Konec startovního pole doplňovalo 7 vozů kategorie GT Challenge (GTC). Jedná se o vozy Porsche 911 GT3 upravené podle předpisů pro Porsche GT3 Cup. Svými výkony na kategorii GT2 nestačily.

Lola B09/86 Mazda LMP2 týmu Dyson RacingPeugeot 908 HDi FAP       V čele závodu se od startu držely oba Peugeoty. Na třetí místo se po několika kolech probojovala posádka vozu Lola stáje Drayson a odsunula Lolu Aston Martin na čtvrté místo. Kategorii LMP2 vedl vůz Acura stáje Patron Highcroft Racing. Po prvních zastávkách v boxech se zatím vedoucí Peugeot s posádkou Gene, Wurz, Davidson propadl až na třetí pozici. Vedení převzal druhý Peugeot číslo 08, před Lolou stáje Drayson. Do čela kategorie GT2 se propracovala posádka Melo, Bruni a Kaffer na Ferrari 430 GT stáje Risi Competizione před vůz BMW. Po druhých zastávkách v boxech se pořadí na čele opět prostřídalo a za vedoucí Peugeot číslo 08 se zařadili jejich kolegové na voze číslo 07. Lola Aston Martin se vrátila na třetí místo Acura HPD ARX-01c týmu Patron Highcroft RacingLola B09/60 týmu Drayson Racing kategorie LMP1před Lolu stáje Drayson. Na pátém a šestém místě stále jely vozy kategorie LMP2 Acura stáje Patron Highcroft Racing a Porsche RS Spyder stáje Cytosport. Sedmé až deváté místo patřilo vozům kategorie LMPC a na desáté místo se již dostalo Ferrari 430 GT, vedoucí vůz kategorie GT2.
        Po třech a půl hodinách závodu měl problémy vůz Lola B09/60 stáje Drayson a postupně se propadl až na sedmé místo. Poruchy také postupně vyřazovaly prototypy kategorie LMPC a před vozy GT2 se už držel pouze jeden. Po necelých šesti hodinách se však propadl na 11. místo i on.

        Vedoucí tovární vůz Corvette C6-R kategorie GT2vítězný vůz kategorie GT2 - Ferrari 430 GTPeugeoty se stále držely blízko u sebe a po osmi hodinách závodu se opět do čela dostala posádka Gene, Wurz, Davidson. Vedoucí pozici si již nenechali vzít a po ujetí 367 kol vybojovali pro stáj Peugeot první vítězství na okruhu v Sebringu. Se ztrátou pouhých 13 s dojela na druhém místě druhá posádka Peugeotu - Minassian, Bourdaise, Lamy. Třetí místo udržela až do cíle posádka továrního vozu Lola Aston Martin - Mücke, Primat, Fernandez. Potvrdila tak spolehlivost vozu Aston Martin a jeho vedoucí postavení mezi vozy s benzinovými motory. Tři hodiny před koncem závodu se do vedení kategorie LMP2 a na celkové čtvrté místo dostala posádka Pickett, Graf, Maassen na voze Porsche RS Spyder. BMW E92 M3vozy kategorie GT2 - Ferrari, Corvetty a BMWTuto pozici obhájili až do konce závodu. Za nimi dojela posádka Brabham, Pagenaud, Franchitti na voze Acura HPD ARX-01c týmu Patron Highcroft. Šesté místo již patřilo nejlepší posádce kategorie GT2, kterou se stali Melo, Bruni a Kaffer na voze Ferrari 430 GT. Sedmé a osmé místo si odnesli posádky obou vozů BMW E92 M3 stáje Rahal-Letterman. BMW tak dokázalo, že pro svůj záměr zvítězit v kategorii GT2 v Le Mans má vhodnou a kvalitní zbraň. Tovární Corvetty dojely v kategorii GT2 až na 8. a 9. místě a ukázalo se tak, že jejich suverénní výkony z kategorie GT1 jsou zatím minulostí. Nejlepší a skoro jediný vůz kategorie LMPC, který dojel do cíle na celkovém 10. místě byl vůz startovního čísla 55 s posádkou Tucker, Bouchut.

vítězný Peugeot 908 HDi FAP

místo st.č. kategorie vůz jezdci ujeto kol
1 07 LMP1 Peugeot 908 HDi FAP Gene, Wurz, Davidson 367
2 08 LMP1 Peugeot 908 HDi FAP Minassian, Bourdaise, Lamy 367
3 007 LMP1 Lola B09/60 Aston Martin Mücke, Primat, Fernandez 364
4 6 LMP2 Porsche RS Spyder Pickett, Graf, Maassen 353
5 1 LMP2 Acura HPD ARX-01c Brabham, Pagenaud, Franchitti 349
6 62 GT2 Ferrari 430 GT Melo, Bruni a Kaffer 331
7 92 GT2 BMW E92 M3 Auberlen, Milner Jr, Werner 330
8 90 GT2 BMW E92 M3 Müller, Hand, Priaulx 330
9 45 GT2 Porsche 911 RSR Bergmeister, Long, Lieb 329
10 55 LMPC Oreca Courage FLM09 Tucker, Bouchut, Wilkins 327

11.3.2010  Peugeot 908 v pestrém vybarvení týmu Oreca

oreca_peugeot_908.jpg (151962 bytes)  oreca_peugeot_908_z.jpg (160256 bytes)  


28.2.2010  Peugeot představil svůj tým na rok 2010
         Tým Peugeot Sport si dal jako hlavní cíl letošního roku ve vytrvalostních závodech sportovních vozů obhájení vítězství ve 24 hodinách Le Mans. Tomu je podřízeno celé úsilí týmu. Tým Peugeot Sport představil své jezdce a tři vozy pro splnění tohoto cíle. 
1.jpg (531844 bytes)         Loňská vítězná posádka Marc Gené a Alexander Wurz bude doplněna třetím jezdcem Anthony Davidsonem. Britským závodníkem, který v letech 2007 až 2008 jezdil ve F1 za tým Super Aguri-Honda. V Le Mans si odbyl svoji premiéru v roce 2003 na voze Ferrari 550 týmu Prodrive. Závod pro něj však skončil po 6 hodinách havárií. Podruhé se na startu v Le Mans objevil loni na továrním voze Aston Martin LMP1 s Jos Verstappenem a Darren Turnerem a dojeli na 13. místě.
         Na druhém voze bude startovat stejně jako loni francouzská posádka ovšem v poněkud pozměněné sestavě. Francka Montagny a Stéphane Sarrazina doplní Nicolas Minassian, který nahradí Sébastiena Bourdaise. V Le Mans jim loni patřilo nejprve pole position a potom v závodě druhé místo.
         Třetí vůz bude řídit posádka Sébastien Bourdais, Pedro Lamy a mladý Francouz Simon Pagenaud, který loni startoval v Le Mans na voze Peugeot 908 stáje Pescarolo.
        Francouzská stáj sází na stabilní kádr zkušených závodníků, kteří jí již přinesly kýžené vavříny. Přesto opět jako v roce 2009 došlo k mírnému zamíchání jednotlivých posádek.

        Byl také představen vůz pro rok 2010. Jedná se o vylepšený typ Peugeot 908 HDi FAP. Stejně jako loni bude startovat ve francouzských modrých barvách, které mu moc sluší. 

2.jpg (500136 bytes)       3.jpg (273987 bytes)       5.jpg (221729 bytes)

         Peugeoty poprvé uvidíme již v  polovině března při závodu ALMS 12 hodin Sebringu. Loni zde dojel Peugeot na druhém místě za Audi R15. Audi však letos v Sebringu startovat nebude. První střetnutí Peugeotů s vozy Audi R15 tak uvidíme až začátkem května při druhém závodu LMS ve Spa-Francorchamps, kde se oba týmy utkají. Pro oba týmy je to posední příprava na Le Mans. Francouzská stáj Peugeot Sport se zúčastní stejně jako Audi i závěrečného závodu LMS na okruhu Silverstone.


10.2.2010  Začátek sezóny 2010 se blíží
       Zima a sníh se nás letos drží jako klíště, ale my se již plni očekávání těšíme na jaro a začátek letošní motoristické sezóny a především na vytrvalostní závody sportovních prototypů a vozů GT. V cílové oblasti našeho zájmu jsou především dva seriály těchto závodů American Le Mans Series ze Severní Ameriky a Le Mans Series z Evropy. Jako vždy je zlatým hřebem čtyřiadvacetihodinovka v LeMans. Francouzský autoklub ACO pořádající závod v Le Mans přišel se zajímavým nápadem založení nového světového šampionátu pro sportovní prototypy kategorie LMP1, který by se měl pořádat od roku 2011. Pro letošní rok vyhlásili pro vozy LMP1 soutěž Le Mans Internacional Cup jejíž součástí budou tři závody na různých kontinentech. Bude sem patřit závod na 1000 km Silverstone, který je součástí LMS, dále závod Petit Le Mans na okruhu Road Atlanta v USA, který je součástí ALMS a jeden ze závodů z Asian Le Mans series, jedoucí se na Asijském kontinentu. Z významných hráčů tohoto sportu přislíbila účast na tomto novém šampionátu automobilka Audi. 
        V současné době jsou již známy závody a termíny jednotlivých sérií. Jejich přehled naleznete v kalendáři závodů. Také byly zveřejněny seznamy přihlášených vozů a posádek. Tak je na dlouhé zimní večery ideální čas přiblížit si jak to bude letos vypadat.

 
        Evropská Le Mans Series obnáší stejně jako loni 5 podniků. Došlo však k několika změnám. Prvním závodem nebude lemans_2009.jpg (89887 bytes) španělský okruh u Barcelony, ale francouzský okruh Paul Ricard v Le Castellet. Na něm se také bude 7. a 8. března konat oficiální testování. Zajímavostí je, že tento závod nebude vypsán na 1000 km, nebo 6 hodin,  jako ostatní závody této série, ale na 8 hodin. Druhý závod se pojede stejně jako loni v belgickém Spa a bude pro mnohé týmy testovací jízdou pro blížící se 24 hodin Le Mans. Třetí závod uvítá loni premiérový Algarve v Portugalsku. Německý okruh Nürburgring je letos nahrazen maďarským Hungaroringem, což může být příležitostí pro první návštěvu těchto závodů některými našimi fanoušky. Poslední klání se odehraje stejně jako loni na anglickém Silverstone. Závody v Portugalsku a Maďarsku se pojedou jako noční závody, to znamená, že start bude večer a konec až v noci.

        Novinkou je nové bodování. V předchozích ročnících se pořadí bodovalo obdobně jako ve F1. Letošní závody budou bodovány následovně. Vítěz obdrží 15 bodů, druhý 13 bodů, třetí 11 bodů, čtvrtá 9 bodů a každý další získá o bod méně. Navíc získá bod posádka která zvítězí v kvalifikaci.

        Nyní se podívejme na startovní listinu LMS. Opět budou vozy rozděleny do čtyřech kategorií. 
V královské kategorii prototypů LMP uvidíme oba reprezentanty současné špičky sportovních prototypů s dieselovými motory Audi R15 TDI i Peugeot 908 HDi FAP. 
       Audi po loňské porážce v Le Mans si dalo jako hlavní cíl návrat této prestižní trofeje do Německa. Závody LMS jim proto budou sloužit jen jako testování pro Le Mans. Proto se zúčastní pouze závodů v Le Castellet a Spa, které se jedou před závodem 24 hodin Le Mans. Díky příslibu účasti v Le Mans International Cupu se také zúčastní závodu v Silverstone. Audi stále vyvíjí vylepšený typ R15 TDI, který by se měl poprvé představit při závodu v Le Castellet 10. dubna. Jedničkou v týmu Audi je bezesporu posádka Capello-McNish-Kristensen. Druhou posádku budou tvořit nováčci v týmu Audi Švýcar Marcel Fäsler, Němec André Lotterer a zkušený Francouz Benoit Treluyer, který loni startoval na Peugeotu 908 stáje Pescarolo v Le Mans.
Peugeot 908 HDi FAP v roce 20092010_LMS_Affiche_8H.jpg (49828 bytes)        Na startu závodů LMS uvidíme i Peugeot 908 HDi FAP. Bohužel ne v továrních barvách. Továrna Peugeot se soustředí na vývoj vozu pro sezónu 2011 a tak letos je jejich hlavní pozornost upřena pouze na 24 hodin Le Mans. Kompletní program automobilky ve vytrvalostních závodech nebyl zatím zveřejněn a tak se možná objeví i na startu dalších závodů. O soukromý vůz Peugeot 908, který v loňském roce v Le Mans nasadila stáj Pescarolo, projevilo zájem několik stájí. Pescarolo pravděpodobně vypadl pro nedostatek finančních prostředků a tak nakonec k velké radosti Oliviera Panise byl tento vůz svěřen stáji Oreca. Ta se rozhodla, že se s tímto vozem mimo 24 hodin Le Mans zúčastní i závodů LMS. Vedle Panise se v tomto voze objeví jeho kolega Nicolas Lapierre. Vůz bude v pestrých barvách stáje Oreca.
Tým Oreca nasadí i druhý, benzinový vůz, otevřený loňský prototyp ORECA 01-AIM s 5,5 litrovým vidlicovým desetiválcem AIM.
Aston Martin v barvách týmu Signature PLus         V závodech LMS kategorie LMP1 bude startovat i Aston Martin. Továrna Aston Martin se rozhodla neobhajovat loňské prvenství v této soutěži a soustředí se také pouze na závod Le Mans a možná se postaví na start závodu v Sebringu. Hlavním důvodem je zaměření sil a financí na vůz pro rok 2011, kdy by měla změna pravidel přinést větší vyrovnanost vozů s dieselovými a benzinovými motory. Jeden z vozů však Aston Martin prodal francouzskému týmu Signature Plus, který jej koupil poté, co neuspěl se získáním Peugeotu 908. Loni tento tým startoval v Le Mans s prototypem Courage Oreca - Judd s francouzskou posádkou Pierre Ragues, Franck Mailleux a Didier Andre a dojeli na celkovém 11. místě.
        Týmem, který startoval již loni bude tým Kollers, který opět nasadí dva vozy Audi R10 TDI. Původně se zdálo, že tyto vozy nebudou moci bez technických úprav v závodech LMS startovat, ale pořadatel nakonec udělil těmto vozům Lola B10/60 pro rok 2010 stáje Rebellionvýjimku. Loňské výsledky nebyly nijak oslnivé a na nejlepší vozy s benzinovými motory nestačily. 
        Švýcarská stáj Team Speedy Racing Team Sebah navázala spolupráci se švýcarským výrobcem hodinek Rebellion a přejmenovala svoji stáj na Rebellion Racing. Do sezóny 2010 nasadí dva nové vozy Lola B10/60-Rebellion.
Ginetta-Zytek 09S stáje Nigela Mansella        Příjemným překvapením na startu bude vůz rodinné stáje Beechdean-Mansell, jejímž majitelem je bývalý mistr světa F1 z roku 1992 Nigel Mansell. V kokpitu jeho vozu Ginetta-Zytek 09S se objeví jeho synové 25 letý Leo a 22 letý Greg. Pro Le Mans by se měl otec přidat k oběma synům a startovat společně.
        Posledním přihlášeným v kategorii LMP1 je Lola B10/60-Judd stáje Del Bello Racing.

        Kategorie LMP2 je letos chudší o vozy Porsche RS Spyder, které ovládly tuto kategorii a nyní je přestala automobilka Porsche vyvíjet. Objevily se informace, že možná na rok 2012 připraví prototyp pro nejsilnější třídu. 
        Pro finanční potíže se stáj Pescarolo musela spojit s další francouzskou firmou OAK Racing se kterou nyní vyvíjí vozy společně. Neúčastní se závodů v nejsilnější třídě a budou nasazovat dva vozy v kategorii LMP2. Pescarolo bude startovat v kategorii LMP1 jen v Le Mans.
Acura HPD ARX-01        Zajímavostí a zpestřením této kategorie bude první start v Americe úspěšného vozu Acura. Tento vůz Acura HPD ARX-01c s motorem Honda bude nasazovat známá stáj Straka Racing, která loni startovala v kategorii LMP1 s vozem Ginetta-Zytek a především v kvalifikacích dosáhla několikrát výborných výsledků.

        Kategorie GT1 byla pro malou účast téměř před zrušením. Pro tuto kategorii vozů vypsala FIA Mistrovství světa vozů GT1 a tak například v ALMS je pouze kategorie GT, kde mohou startovat pouze vozy GT2. V Evropě zůstala kategoriu v závodech LMS a Le Mans zachována, ale zájem je velmi malý. Do LMS se přihlásily pouze dva týmy, každý s jedním vozem Saleen S7-R. Za stáj Atlas FX-Team Full Speed bude startovat jediný čech ve startovním poli Adam Lacko.

       Naopak oživení zaznamenává kategorie GT2. Nejpočetněji budou ve startovním poli zastoupeny vozy Ferrari F430 GTC, kterých bude z 15 účastníků hned 8. Naopak ústup ze slávy provází vozy Porsche 997 GT3-RSR, které již nasazují pouze tři stáje. Popularitu získávají vozy Aston Martin Vantage. Loni startoval jeden a letos již uvidíme dva. Na startu také bude jeden Spyker C8 Laviolette. 
BMW M3        Novinkou na Evropských tratích bude vůz BMW M3 týmu BMW Schnitzer. Tento vůz loni poprvé startoval v závodech ALMS a dosáhl 1 vítězství, 2 pole position a 5x byla jeho posádka na stupních vítězů. Továrma BMW si od tohoto vozu hodně slibuje a ráda by jej viděla na prvních místech v cíli i v Evropě. Do Le Mans nasadí hned dva tovární vozy.

       A co naši jezdci, loni tak úspěšní v této sérii? Neúčastí továrních Astonů Martin přišli o možnost zde startovat. Tomáš Enge bude jezdit Mistrovství světa vozů GT1 na voze Aston Martin DBR9 s Darrenem Turnerem a Jan Charouz zase osedlá formulový vůz v seriálu World series by Renault. Navíc se stal testovacím a náhradním jezdcem vozů F1 stáje Renault. A tak se někdy možná posadí do vozu F1 i v některém ze závodů Mistrovství světa F1.


 Zpět