20.5.2007  NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ  MASERATI
V dalších dvou závodech FIA GT Šampionátu v anglickém Silverstone a rumunské Bukurešti zvítězily posádky na vozech Maserati MC12 GT1. Můžeme tak jenom znova litovat, že se tyto vozy neobjeví na startu závodu 24 hodin Le Mans.

vítězný vůz v Rumunsku - Maserati MC 12 GT1 55_BOUCHUT_MUCKE.jpg (161892 bytes) 67_CLOET_VANNELET.jpg (90887 bytes)

    8.5.2007  PEUGEOT  PODRUHÉ  VÍTĚZÍ, CHAROUZ   NA  DRUHÉM MÍSTĚ  
Druhý závod Le Mans Serie se jel 6.května na okruhu ve Valencii. V kvalifikaci byly stejně jako v Monze nejrychlejší oba vozy Peugeot 908 HDi FAP. Nejlepší čas znovu zajela posádka Marc Gene a Nicolas Minassian. Český tým Charouz Racing startoval se svým vozem Lola B07/17 Judd ze sedmého místa. Třetí a čtvrté místo na startu vybojovaly vozy Zytek 07S týmů Arena Motorsport se Stefanem Johanssonem a Hayanarim Shimodou a Barazi Epsilon s Barazim, Vergersem a Ojjehem. V kategorii GT1 byly nejrychlejší dva vozy Saleen S7-R stájí Oreca a Racing Box. Teprve za nimi startovaly vozy Corvette a Aston Martin. V kategorii GT2 byly Porsche rychlejší než Ferrari F 430 GT.

02_LolaCharouz_15_03.jpg (159210 bytes) G0406_015_c683.jpg (269185 bytes) G0406_017_g555.jpg (255240 bytes)

Ihned po startu se oba Peugeoty rychle vzdalovaly zbytku startovního pole. Jejich převaha byla zřejmá již v kvalifikaci, když zajely o 1s lepší čas na kolo než jejich nejrychlejší konkurenti. Tým Charouz se dobrým startem dostal na začátku závodu na páté místo. Problémy se spojkou měl Peugeot Geneho a Minassiana a po 168 kolech byl zatlačen do boxů a odstoupil. V druhé polovině závodu se Jan Charouz, který vystřídal po 2 hodinách závodu Alexe Yoonga, propracoval na druhé  místo celkového pořadí. Potom však přišla nečekaná závada v podobě poškozeného blatníku předního kola. Od odlétávajících částic gumy z pneumatiky praskla krycí mřížka blatníku a část mřížky se uvolnila a hrozilo, že se odlomí. To by mohlo ohrozit další vozy na trati. Jan Charouz musel s vozem na krátkou opravu do boxů. Tak se propadl znovu na třetí místo za vedoucí Peugeot a druhý Pescarolo Judd stáje Rollcentre Racing s jezdcem Barbosou. Asi půl hodiny před koncem závodu nezvládl Barbosa jednu ze zatáček a vyjel z trati. Než se stačil vrátit, předjela jej Lola Charouzova týmu, jejíž řízení převzal třetí z posádky Stefan Mücke, který se letecky přesunul z anglického Silverstone, kde startoval na Lamborghini v závodě série FIA GT (v předchozím závodě v Číně zvítězil, tentokrát dojel na 9. místě). Ale Barbosa se nechtěl jen tak vzdát a rychle se k Mückeho Lole přiblížil. Několik kol jeli v těsném závěsu a Mücke měl plné ruce práce se útokům portugalce Barbosy ubránit. Tento těsný souboj o druhé místo po téměř šesti hodinách závodu se jen tak nevidí a zvedal diváky ze sedadel. Již se zdálo, že Mücke útokům neodolá, ale u Barbosova vozu Pescarolo došlo k poškození závěsu pravého zadního kola a Barbosa se tak s ochromeným vozem dobelhal do cíle až na čtvrtém místě. Druhé vítězství Peugeotu 908 HDi FAP vybojovala posádka Pedro Lamy, Stephane Sarrazin. I když druhý vůz nedojel, prokázal Peugeot znovu, že je v dobré kondici a jeho účast v Le Mans bude ozdobou tohoto závodu. Byl to poslední start Peugeotu 908 před testováním v Le Mans, které se bude konat za 4 týdny 3.června. Tam se poprvé utká s vozy Audi R10, které zatím nejsou letos v závodech ALMS zdaleka tak suverénní jako loni.
Úžasné druhé místo si odnesla česká stáj Charouz Racing, jejíž všichni tři jezdci Jan Charouz, Alex Yoong a Stefan Mücke odvedli vynikající práci a spolehlivost. Stefan Mücke stihl v jeden víkend dokonce dva závody. Je to nejlepší umístění českého týmů ve vrcholových  závodech vytrvalostních vozů v dějinách. Držme všichni palce, ať se jim stejně daří i v nejslavnějším závodě 24 hodin Le Mans, kde bude tato stáj letos poprvé startovat.

V kategorii GT1 zvítězila posádka Ortelli, Ayari na voze Saleen S7-R stáje Oreca, před druhým Saleenem stáje Racing Box. Vozy Saleen S7-R tak znovu prokázaly svoji životaschopnost, když se zdálo, že již nestačí na vozy Corvette C6-R a Aston Martin DBR9. Kategorii GT2 vyhrál vůz Porsche 997 GT3 RSR před Ferrari F430 GT.


  21.4.2007 DRUHÁ PROHRA AUDI, PORSCHE ZNOVU VÍTĚZÍ  
Čtvrtý závod ALMS se jel na okruhu Houston v Texasu. V kvalifikaci byl již podruhé nejrychlejší vůz Acura ARX-01a kategorie P2, tentokrát však stáje Highcroft Racing s jezdci Brabhamem, Johanssonem a Daytonem. Až druhé místo na startu obsadil vůz Audi s jezdci Capellem a McNishem. Třetí a  čtvrté místo zaujaly oba vozy Porsche RS Spyder stáje Penske.
Po startu šel do čela závodu vůz Audi, ale po třetině závodu převzaly vedení vozy Porsche RS Spyder a vůz s jezdci Dumasem a Bernhardem startovního čísla 7 stejně jako v předchozím závodě v Long Beach zvítězil. Druhý dojel vůz Acura ARX-01a stáje Andretti Green Racing s jezdci Hertou a Franchittim. Až třetí místo obsadila posádka Capello, McNish na voze Audi R10.

05_Houston.jpg (156553 bytes) 04_Houston.jpg (142246 bytes) 04_Houston_Porsche_7.jpg (251021 bytes)

Tento závod potvrdil, že postavení vozů Audi, které po loňské sezóně vypadalo neotřesitelné, není zdaleka tak jednoznačné. Tím více nás může mrzet, že ani vozy Porsche RS Spyder, ani vozy Acura v Le Mans neuvidíme. Snad tyto úspěchy povzbudí pracovníky firmy Porsche a troufnou si postavit své vozy i na start nejslavnějšího závodu. Bez značky Porsche bojující o nejvyšší příčky to přeci jen není ono.


   15.4.2007  PŘI  SVÉM  PRVNÍM  STARTU  PEUGEOT  VÍTĚZÍ!!   
Stejně jako vůz AUDI R10 zvítězil hned při svém prvním ostrém startu v závodě na loňském Sebringu, i nový vůz Peugeot 908 Hdi FAP zvítězil při svém prvním startu v závodě 1000 km Monzy, který byl zároveň prvním závodem letošní evropské Le Mans série. K tomuto závodu jsme my, fanoušci nového Peugeotu, dychtivě vzhlíželi, protože to byla jeho premiéra. Na tento první start jsme se těšili řadu měsíců. Vůz ani tým nezklamal. Již v kvalifikaci se oba Peugeoty nejrychlejšími časy usadily na čele startovního pole. Nejrychlejší čas zajela posádka Gene, Minassian před druhou posádkou Lamy, Sarrazin. Další vůz byl o více jak 1,5 sekundy na kolo pomalejší než oba Peugeoty. Nás velmi těší, že tímto vozem, který startoval z třetí pozice byl vůz Lola B07/17 českého týmu Charouz Racing s jezdci Charouzem a Muckem. Teprve za nimi byly vozy Pescarolo, Courage a Dome.

lms-2007-mon-xp-0139.jpg (141584 bytes) lms-2007-mon-xp-0140.jpg (142012 bytes) F0415_000_e186.jpg (271438 bytes) F0415_007_b0299.jpg (263639 bytes)
lms-2007-mon-xp-0159.jpg (151662 bytes) lms-2007-mon-xp-0151.jpg (146749 bytes) lms-2007-mon-xp-0144.jpg (157817 bytes) lms-2007-mon-xp-0169.jpg (132328 bytes)

Vlastní závod byl v režii týmu Peugeot. Druhý vůz měl sice drobné problémy s dveřmi, když se mu začaly během jízdy otvírat a Sarazin musel neplánovaně dvakrát do boxů, ale vůz startovního čísla 7 s jezdci Markem Gene a Nicolasem Minassianem si jel nezadržitelně pro první vítězství, s náskokem celého kola před druhým vozem Pescarolo Judd s posádkou Collard, Boullion, který se tak vklínil mezi oba Peugeoty. Tento výsledek je velkým příslibem pro další závody Le Mans serie a především pro vlastní závod 24 hodin Le Mans, kde se vozy Peugeot střetnou s vozy Audi. Smůlu měla posádka Charouzova týmu, protože u jejich Loly došlo k poruše převodovky a po opravě vyjel vůz až na samém konci startovního pole. Tak se musel Jan Charouz prokousávat startovním polem a nakonec se v cíli dostal až na 30. pozici. Tým z toho byl smutný, ale zároveň vyjadřovali radost, že se v kvalifikaci ukázala rychlost vozu i jezdců a potenciál týmu.
Kategorii GT1 vyhrál vůz Corvette před Aston Martinem a další Corvettou. V kategorii GT2 obsadily první tři místa vozy Ferrari 430 GT. Náš Jarek Janiš na voze Spyker C8 Spyder se spolujezdcem Koxem do cíle nedojeli.


   14.4.2007  AUDI  POPRVÉ  PORAŽENO!!  
Koncem března a v polovině dubna se jely další dva závody ALMS na okruhu St.Petersburg na Floridě a Long Beach v Kalifornii. Již na Floridě byly v kvalifikaci nejrychlejší obě Porsche RS Spyder stáje Penske Racing s posádkami Dumas, Bernhard a Maassen, Briscoe. Teprve třetí místo na startu vybojovala posádka Capelo, McNish, Kristensen na Audi R10. Druhé Audi startovalo dokonce až ze 7. místa. Nejrychlejší čas v kvalifikaci pro vozy Porsche RS Spyder byl o to překvapivější, že se jedná o vozy nižší kategorie P2. V samotném závodě si 

vítězné Audi R10 St.Petersburg nejrychlejší v kvalifikaci Porsche RS Spyder ve St. Petrsburgu druhý v cíli Audi R10 ve St. Petersburgu

však tým Audi nenechal vítězství vzít a svoji opět spolehlivou jízdou dojely oba vozy na 1. a 2. místě. V kategorii GT1 vyhrál vůz tovární Corvette C-6R, ale nutno dodat, že v této kategorii startovaly pouze obě tovární Corvetty a tak stačilo dojet. Kategorii GT2 vyhrál vůz Ferrari 430 GT. V tomto závodě havaroval na Ferrari 430 GT Tomáš Enge a musel se podrobit operaci lokte. V současné době je již podle dostupných informací celkem v pořádku a dokonce zkoušel usednout za volant.

Za čtrnáct dní na okruhu Long Beach přišla první porážka Audi R10. V kvalifikaci dosáhlo Audi s posádkou Capello, McNisch až čtvrtý nejlepší čas a druhý stájový vůz Audi s jezdci Pirrem a Wernerem až šestý. Nejrychlejší kvalifikační kolo zajel vůz Acura ARX-01a s jezdci Hertou a Franchittim, který startuje ve slabší skupině P2. Druhé a  třetí místo na roštu obsadily oba vozy Porsche RS Spyder stáje Penske Racing, také ze skupiny P2. Pokud členové týmu Audi věřili, že se jim podaří nepříznivý výsledek kvalifikace obrátit v závodě, tak se tentokrát spletli. Tři vozy Porsche RS Spyder se držely v čelní skupině vozů a v druhé polovině závodu se dostaly do čela. Vítězství si odnesla posádka Dumas, Bernhard s vozem Porsche RS Spyder startovního čísla 7, před stájovými kolegy a dalším Porsche RS Spyder stáje Dyson Racing. Audi obsadilo až sedmé a deváté místo. Byl to nejhorší výsledek týmu Audi za posledních mnoho let. Uvidíme zda to znamená ústup ze slávy a nebo pouhé zaškobrtnutí. V kategorii GT1 opět startovaly pouze vozy Corvette a v kategorii GT2 zvítězilo znovu Ferrari 430 GT. 

Porsche RS Spyder ve vedení závodu 03_ALMS_LongBeachrace_Dyson16.jpg (274237 bytes) vozy Corvette C-6R vozy Ferrari 430 GT

   10.4.2007  Nové vozy Pescarolo Judd kategorie P1 pro sezónu 2007 představil Henri Pescarolo na okruhu Bugatti v Le Mans. Tradiční zelenou barvu vyměnil za modrou. Vozy pohání atmosférický vidlicový desetiválec JUDD obsahu 5496 cm3. V letošních závodech se budou porve vozy Pescarolo objevovat i rukou dalších soukromých stájí Kruse Motorsport a Rollcentre Racing.

00_Bugatti_Pesca_Deco_01.jpg (342524 bytes) 00_Bugatti_Pesca_Deco_11.jpg (234345 bytes)

    27.3.2007 Pro zvýšení očekávání prvního ostrého startu vozu Peugeot 908 Hdi FAP v závodě jsou zde další fotky již přímo z testování na okruhu.

Peugeot_908_HTTT_01.jpg (182516 bytes) Peugeot_908_HTTT_04.jpg (359926 bytes) Peugeot_908_HTTT_08.jpg (351512 bytes)

  25.3.2007 v Čínské Zhuhaji se jel první závod mistrovství FIA vozů GT
Výbornou jízdou bez technických problémů si první místo poprvé v historii mezinárodního mistrovství vydobyl vůz Lamborghini Murcielago s posádkou Bochut, Mücke. Vítězství je o to cennější, že ve startovním poli nechyběl žádný z vážných soupeřů a tak v poli poražených skončily v kategorii GT1 tři vozy Corvette, čtyři vozy Maserati MC12 a pět vozů Aston Martin DBR9. Věřme, že toto vítězství nezůstane ojedinělé a soubor kandidátů na pravidelná vítězství se rozšíří o další značku.

vítězné Lamborghini Murcielago druhé místo obsadil vůz Corvette C6R 58_RAMOS_MONTANARI.jpg (107168 bytes) 54_BABINI_DAVIES.jpg (113069 bytes)

    17.3.2007 skončil již 55 ročník již tradičně prvního závodu sezóny sportovních prototypů 12 hodin Sebringu. Jednalo se také o první závod série American Le Mans. Je to první měření sil, kde se začíná odhalovat, jak se jednotlivé závodní týmy připravili na novou sezónu. Na start se postavilo 34 vozů, z toho 4 v kategorii LMP1, 9 v kategorii LMP2, pouze 3 v kategorii GT1 a 18 v kategorii GT2. V nejsilnější kategorii prototypů startovaly a byly největšími favority dva vozy Audi R10. V kvalifikaci byla nejrychlejší posádka loňských vítězů z Le Mans - Pirro, Werner, Biela, kteří svoji suverenitu potvrdili i v závodě, ve kterém dosáhli absolutního vítězství s náskokem 6 kol. Druhý vůz Audi R10 s posádkou Capello, McNish a Kristensen byla v kvalifikaci druhá a v závodě po problémech dojela se ztrátou 11 kol na celkovém 4. místě.

Velmi vyrovnané souboje svedly vozy kategorie LPM2, kde soupeřily čtyři vozy Porsche RS Spyder se dvěmi vozy Acura ARX-01a  a třemi vozy Lola. V tréninku byl vůz Porsche RS Spyder týmu Penske Racing s posádkou Dumas, Bernhard a Castroneves pouze o 1 sekundu pomalejší než druhý vůz Audi R10. Ve vlastním závodě se mu již tolik nedařilo a dojel celkově na 5. místě a 3. místě v kategorii LMP2. Vítězství v kategorii LMP2 a celkové 2. místo si odnesla posádka vozu Acura - Herta, Franchitti a Kanaan. Můžeme tak znovu jen litovat, že vozy Porsche RS Spyder se neúčastní závodu v Le Mans. Proti loňsku, kdy startovaly pouze dva tyto vozy týmu Penske, se rozšířilo startovní pole o další dva vozy týmu Dyson Racing.

strat závodu 12 hodin Sebringu

v čele závodu oba vozy Audi R10 před POrsche RS Spyder

vítězný vůz Audi R10

celkové 2. místo a 1. v kategorii LMP2 obsadil vůz Acura ARX-01a

celkové 3. místo obsadil vůz Lola B06-43

třetí místo v kvalifikaci za oběma vozy Audi obsadil vůz Porsche RS Spyder

nejrychlejší vůz kvalifikace v kategorii GT1 Corvette C-6R

Porsche RS Spyder

V kategorii GT1 byly v tréninku i v závodě nejrychlejší oba vozy Corvette C-6R, které skončily v závodě v celkovém pořadí na 7. a 8. místě. Jejich jediný soupeř vůz Aston Martin DBR9 dojel až na 11. místě.

V nejpočetněji obsazené kategorii GT2 byly nejvíce zastoupeny vozy Porsche 911 GT3 RS, kterým sekundovaly vozy Ferrari 430 GT, Panoz Esperante GTLM a jeden Spyker C8, na kterém startoval i náš Jarek Janiš. Se svým spolujezdcem se však pohybovali v druhé polovině startovního pole a v kvalifikaci i závodě obsadili 25. místo. Na celkovém 12. místě vyhrál tuto kategorii vůz Ferrari 430 GT s posádkou - Salo, Melo, Mowlem. Na voze Ferrari 430 GT startoval i náš Tomáš Enge, který zajel nejrychlejší kolo v kvalifikaci kategorie GT2 obsadil na startovním roštu 16. místo a vytvořil nový rekord okruhu. V závodě dojela tato posádka až na 22 místě.


  15.3.2007 Barevné provedení vozu Saleen pro Le Mans představila stáj Oreca. Vůz stáje Oreca vypadá opět pěkně a uvidíme, jak se mu bude dařit při závodech. V roce 2005 bylo Audi týmu Oreca také velmi hezké, ale k vítězství to nestačilo.

00_Presentation_Oreca_Saleen_Focus_000.jpg (161748 bytes)

00_Presentation_Oreca_Saleen_Focus_00.jpg (256930 bytes)


  15.3.2007 Audi představilo svůj Vůz R10 pro letošní sezónu včetně továrních jezdců kterými jsou Pirro, Werner, Biela, Capello, McNish a Kristensen. Opět špičkoví jezdci na špičkovém voze. Konkurence to bude mít opět velmi těžké a Audi bude jistě usilovat o vítězství ve všech závodech, kterých se bude účastnit.

alms-2007-gen-tm-0025.jpg (105210 bytes) 00_AudiR10_Deco_03.jpg (177726 bytes)

  9.březen 2007  Peugeot představil vůz Peugeot 908 V12 HDi DPFS pro Le Mans v nových barvách sponzora firmy Total. Vůz tak již vypadá přeci jenom o něco lépe. Uvidíme jaké budou první informace a fotografie z testování vozu na okruhu v Sebringu již příští týden. Porovnejte si fotky současného vozu s prototypem z loňského roku.

Peugeot_908_1.jpg (109438 bytes) Peugeot_908_3.jpg (98621 bytes)

Peugeot_908_2.jpg (104964 bytes)

908a.jpg (46519 bytes)

908b.jpg (62361 bytes)

908d.jpg (46034 bytes)


  4.březen 2007 Koncem února byla zveřejněna startovní listina pro 24 hodin Le Mans 2007. Jedná se o vozy přihlášené k testovacímu dni.
Z listiny je jasné hned několik věcí. Za prvé ve skupině GT1 nebude opět startovat žádný vůz Maserati MC12, jak jsem doufal a dříve informoval. To je špatná zpráva. Dobrá zpráva je, že na továrním voze Aston Martin DBR9 pojede v této skupině, stejně jako loni, náš jezdec Tomáš Enge.
Velice zajímavou a dobrou zprávou je, že ve skupině LMP1 bude startovat český tým Charouz Racing System s vozem Lola Judd B07-17, s atmosférickým motorem objemu 5,5 litru. Tým má tovární podporu značky Lola. Snaha aby tým měl kompletní českou posádku se nezdařila, protože Tomáš Enge dostal nabídku od tovární stáje Astron Martin Racing a Jarek Janiš zase od holandského týmu Spyker Squadron, za který pojede na voze Spyker C8 Spyder ve skupině GT2. Proto bude posádku Charouzova týmu tvořit jeho syn Jan Charouz, Němec Stefan Mucke a i z F1 známý Malajsan Alex Yoong. Tým Antonína Charouze se mimo Le Mans letos zúčastní i kompletního seriálu Le Mans Series a dvou závodů American Le Mans Series. Podle slov Antonína Charouze nepomýšlejí v silné konkurenci na vítězství, ale jejich cílem je závod dokončit a obsadit do 6 . místa.


   4. února 2007 Nové fotografie Peugeotu 908 V12 HDi. Čím více se objevuje nových fotografií Peugeotu 908 V12 HDi, tím více vyniká skutečnost, jak v tomto případě musí estetika ustoupit funkčnosti a technologii. Jak je vidět, u tohoto vozu pravidlo "Co je hezké, to je i dobré" neplatí. Za své vzal především ladně navazující přední díl karosérie na okno kabiny, který nahradil neestetický zobák, boční uchycení zadní přítlačné plochy bylo nahrazeno středovým a boky zohyzdily nasávací komínky vzduchu. Uvidíme co přinese další testování a vývoj vozu. Snad se minimálně objeví ve veselejší a hezčí barevné úpravě a opustí stávající podobu pojízdné rakve.

Pres_908_183.jpg (439669 bytes) Pres_908_219.jpg (359422 bytes) Pres_908_220.jpg (329602 bytes) Pres_908_212.jpg (265405 bytes)

00_Essais_Peugeot_HTTT_05.jpg (235839 bytes)

Pres_908_187.jpg (355975 bytes)


    8. leden 2007 Pro fanoušky závodu Le Mans se objevila dobrá zpráva. Na start závodu 24 hodin Le Mans 2007 by měly být vůz Maserati MC 12 týmu Vitaphone v Brně 2006automaticky zařazeny 4 nejlepší posádky z mistrovství FIA GT Championship 2006. Dvě ze skupiny GT1 a dvě ze skupiny GT2. Tak by jsme měli konečně na startu v Le Mans vidět vůz Maserati MC12, protože Vitaphone Racing Team s tímto vozem zvítězil v kategorii GT1. Druhé místo v kategorii GT1 obsadil vůz Aston Martin DBR9 týmu Aston Martin Racing BMS. V kategorii GT2 obsadily první dvě místa týmy AF Corse a Scuderia Ecosse s vozy Ferrari 430 GT2. 
Organizátoři Le Mans tak ocenili vysokou sportovní úroveň seriálu FIA GT Championship.

To znamená další zvýšení atraktivnosti závodu v Le Mans. Ze současné špičky závodních vozů GT a prototypů tak bude chybět již jenom vůz Porsche RS Spyder, který zatím startuje pouze v seriálu ALMS.


   10. ledna 2007 představil Peugeot svůj sportovní tým, jehož hlavním cílem je zopakovat vítězství v závodě 24 hodin Le Mans z let 1992 a 1993. Součástí představení byl již funkční vůz Peugeot 908 V12 HDi DPFS (v Paříži byla představena pouze maketa vozu) a kompletní jezdecké obsazení.

Rok 2007 bude předehrou při níž se má stabilizovat tým a připravit vůz. Hlavní útok na vítězství v prestižním závodě 24 hodin Le Mans je plánován na rok 2008. Součástí testovací sezóny 2007 bude mimo Le Mans i účast v závodech Le Mans Serie, kde Peugeot nasadí 2 automobily do každého z pěti závodů. 

Jezdecké obsazení pro závody LMS tvoří čtyři jezdci: Francouzi Nicolas Manassian a Stéphane Sarrazin, Portugalec Pedro Lamy a Španěl Marc Géné. Sébastien Bourdais a Jacques Villeneuve posílí tým pro závod 24 hodin Le Mans. Sedmým jezdcem v týmu je Eric Hélary, který bude testovacím jezdcem a rezervou.

Vývoj vozu byl zahájen v říjnu 2005. Po roce a čtvrt představil nyní Peugeot kompletní funkční vůz. V březnu 2006 bylo rozhodnuto, že nový vůz bude mít uzavřenou karosérii a v dubnu již proběhly první zkoušky makety v aerodynamickém tunelu. Do dnešního dne strávili technici při testování karosérie v aerodynamickém tunelu kolem 500 hodin. Zároveň byl připravován dieselový motor. Nové předpisy pro rok 2007, obsahující zmenšení nádrží pro vozy s dieslovými motory,  znamenaly, že konstruktéři museli při ladění motoru dát přednost snížení spotřeby paliva před výkonem. Pro rok 2007 budou vyrobeny tři vozy 908. Dva budou používány pro závody LMS a 24 hodin Le Mans, a třetí pro vývojové zkoušky a testy. Oproti maketě vystavené v září 2006 v Paříži došlo na voze k řadě změn, které vyplynuly z předpisů a testů v aerodynamickém tunelu. Tyto změny jistě přispěly ke zlepšení aerodynamických vlastností, ale upřímně řečeno ochudily vůz o jeho krásné čisté tvary.

Testy v roce 2007 zahrnují i tři simulace 24 hodinového závodu a počítají s najetím 20 až 30 tisíc testovacích kilometrů. Součástí přípravy bude i účast na testovacích dnech na okruhu v Sebringu. Prvním ostrým startem vozu Peugeot 908 bude závod Le Mans Serie v Monze 14. a 15. dubna 2007 a potom ve Valencii 5. a 6. května. Tyto dva závody budou hlavním zdrojem informací pro doladění a přípravu vozu před závodem 24 hodin Le Mans 2007.

Co se týká jezdců, byla kritériem nejen schopnost být dostatečně rychlý, ale i dobrá fyzická kondice a zvládnutí vozu za všech podmínek. Proto byla dána přednost spíše zkušenějším a ostřílenějším jezdcům, než nováčkům. Proto je průměrný věk jezdců okolo 30 let. Jsou vybráni i dva expiloti z F1.
V posádce na Le Mans bude hlavní hvězda týmu Jacques Villeneuve, který by se při vítězství mohl stát prvním jezdcem v historii, který zvítězil v mistrovství světa F1, v 500 mil Indianapolis, v sérii Chapioncars i v 24 hodin Le Mans.


  září 2006 - Novinka pro Le Mans 2007 - Peugeot 908 V12 HDi DPFS        


 Zpět