Výsledky závodu 24 hodin Le Mans 2007

Kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp

    Od počátku závodu byly překvapivě nejrychlejší vozy Audi a brzy se dostaly na prvá tři místa. Vozy Peugeot se však držely v nedalekém závěsu a když kvůli dešťové přeháňce vyjel na trať Safety Car, dostaly se opět do těsného závěsu za Audi. Potom přišla první pohroma pro tým Audi, když vůz Audi startovního č.3, s méně zkušenými jezdci, dostal v zatáčce Tertre Rouge smyk a rozbil zadní závěs kola o svodidla. Tím pro něj závod skončil. Oba vedoucí vozy Audi znovu nabíraly na vozy Peugeot náskok. V kategorii GT1 se dařilo posádce Astonu Martin ve které jel Tomáš Enge a když Tomáš převzal řízení, vedl již svoji kategorii.  Pro závadu spojky odpadl jeden z továrních vozů Corvette, hlavní soupeř vozů Aston Martin. V čele se držely Audi v pořadí startovních čísel 2 a 1. Druhá tovární Corvetta jim však dýchala na záda.

    Závod se pro tým Peugeot nevyvíjel dobře, Audi byly rychlejší a v sobotu večer měl problémy Peugeot č.8, který se opravou zdržel 4 kola v boxech a propadl se až na šesté místo.
    Velmi dobře si vedla i Lola týmu Charouz a po devíti hodinách závodu jela na výborném pátém místě. Oba vozy Audi si o půlnoci bezvadnou jízdou vytvořily na Peugeot č.7 náskok již čtyř a dvou kol. 
    Lola týmu Charouz s Janem Charouzem za volantem havarovala před ránem v šikaně Michelin, naštěstí se podařilo dojet do boxů a po dlouhé opravě klesl vůz až na 15. místo.

    Na čtvrtém místě jedoucí vůz Pescarolo č.16 si v ranních hodinách po smyku poškodil zadní přítlačné křídlo a v době opravy se před něj dostal Peugeot č.8.

    Po 16 hodinách závodu musel Aston Martin číslo 007 do boxů kvůli opravě předního spoileru poškozeného při výjezdu z trati, do čela kategorie GT1 se dostal druhý z továrních Astonů a tým Tomáše Engeho se propadl ve své kategorii až na čtvrté místo. Corvetta číslo 63 již byla ve své kategorii druhá se ztrátou 1,5 kola.

    V půl osmé ráno přichází další pohroma pro Audi, když Capellovi na vedoucím voze upadlo levé zadní kolo a vůz vylétl v zatáčce Indianapolis z trati. Je jasné, že Kristensen se letos osmého vítězství nedočká. Vedení se ujal poslední z vozů Audi. V týmu Peugeot opět vzplály jiskřičky naděje, ztráta činila tři kola. Do konce závodu však zbývalo ještě sedm hodin.

    Po nedělním poledni musel být do boxů z druhého místa kvůli problémům s motorem stažen Peugeot číslo 7 a již se do závodu nevrátil. Druhé místo převzal druhý Peugeot číslo 8.

    Dvě hodiny před koncem začalo pršet. Audi však kroužilo po okruhu zcela spolehlivě a nedalo soupeřům žádné šance. Vítězství si tak stejně jako loni odnesla posádka Frank Biela, Emanuele Pirro a Marco Werner na voze Audi R10. Pro Pirra a Bielu je to již jejich páté vítězství. V kategorii GT1 porazil vůz Aston Martin vozy Corvette.

   Hlavní problém vozů Peugeot nakonec nebyla spolehlivost, jak se předpokládalo, ale rychlost, což naopak nikdo nečekal. Přesto budou manažeři týmu s výsledkem závodu a celkovým druhým místem jistě spokojeni. Mohlo to dopadnout mnohem hůře. Stejně tak spokojeni budou i ve stáji Antonína Charouze, protože dosažené 8. místo je splněním stanoveného úkolu dojet do 10. místa. Naopak zklamán bude Tomáš Enge, protože po neúspěchu v kvalifikaci se mu ani v závodu nepodařilo dosáhnout na vítězství.

pořadí

vůz a tým

skupina

jezdci

kol

1
1 - Audi R10 -
Audi Sport North America (D)
LMP1
Marco Werner (D)
Emanuele Pirro (I)
Frank Biela (D)
 369

2

7 - Peugeot 908 Hdi FAP -
Team Peugeot Total (F)
LMP1

Stéphane Sarrazin (F)
Pedro Lamy (P)
Sebastien Bourdais (F)

359

3
16 - Pescarolo Judd -
Pescarolo Sport (F)
LMP1

Emmanuel Collard (F)
J.C.Boullion (F)
Romain Dumas (F)

 358

4
18 - Pescarolo Judd -
Rollcentre Racing (GB)
LMP1
Martin Short (GB)
Joao Barbosa (P)
S.Hall (GB)

 347

5
009 - Aston Martin DBR9 -
Aston Martin Rcg (GB)
LMGT1
Darren Turner (GB)
David Brabham (AUS)
R.Rydell (S)

 343

6
63 - Corvette C6-R -
Corvette Rcg (USA)
LMGT1
Ron Fellows (CAN)
Jan Magnussen (DNK)
Johnny O'Connell (USA)

 342

7
008 - Aston Martin DBR9 -
AMR Labre Competition (F)
LMGT1
C.Bochut (F)
F.Gollin (I)
C.Elgaard (DNK)

 341

8
15 - Lola B07-17 Judd -
Chariuz Racing (CZ)
LMP1
Jan Charouz (CZ)
Stefan Mücke (D)
Alex Yoong (MAL)

 338

9
007 - Aston Martin DBR9 -
Aston Martin Rcg (GB)
LMGT1
Tomáš Enge (CZ)
Johny Herbert (GB)
Peter Kox (NL)

 337

10

54 - Saleen S7R -
Team Oreca (F)
LMGT1

L.Groppi (F)
N.Prost (F)
J.P.Belloc (F)

 337

11

100 - Aston Martin DBR9 -
Aston Martin Racing BMS (I)
LMGT1
F.Babini (I)
J.Davies (GB)
M.Malucelli (I)
 336
12
72 - Corvette C6-R -
Luc Alphand Aventures (F)
LMGT1
J.Policand (F)
P.Goueslard (F)
L.Alphand (F)

 327

13
17 - Pescarolo Judd -
Pescarolo Sport (F)
LMP1

H.Primat (CH)
Ch.Tinseau (F)
B.Treluyer (J)

 325

14

67 - Ferrari 550 Maranello -
Convers Menx Team (RUS)
LMGT1
Alex Vasiljev (RUS)
Tomáš Kostka (CZ)
Robert Pergl (CZ)

 322

15

76 - Porsche 911 GT3 RSR -
IMSA Performance Matmut (F)
LMGT2
R.Narac (F)
R.Lietz (AUS)
P.Long (USA)

 320

16

55 - Saleen S7R -
Team Oreca (F)
LMGT1

Stephane Ortelli (MC)
S.Ayari (J)
N.Lapierre (F)

 318

17

59 - Aston Martin DBR9 -
Team MOdena (GB)
LMGT1
A.Garcia (ESP)
J.Menten (NL)
Ch.Fittipaldi (BRA)
 318

18

31 - Lola 05-40 Zytek -
Binnie Motorsports (USA)
LMP2
B.Binnie (USA)
Allen Timpany (GB)
Ch.Buncombe (GB)

 318

19

99 - Ferrari F430 GT -
Risi Competizione (USA)
LMGT2
T.Krohn (USA)
N.Jonsson (S)
C.Braun (USA)

 314

20

19 - Lola 06-10 AER -
Chamberlain Synergy Motorsports (GB)
LMP1
G.Evans (GB)
B.Berridge (GB)
P.Owen (GB)

 310

21

93 - Porsche 911 GT3 RSR -
Autorlando Sport (I)
LMGT2
L.E.Nielsen (DNK)
A.Simonsen (AUS)
P.Ehret (D)

 309

22

78 - Ferrari F430 GT -
AF Corse (I)
LMGT2
J.Macari (GB)
B.Aucott (GB)
A.Newey (GB)

 308

23

82 - Panoz Esperante -
Team LNT (GB)
LMGT2
L.Tomlinson (GB)
R.Dean (GB)
R.Bell (GB)

 308

24
73 - Corvette C5-R -
Luc Alphand Aventures (F)
LMGT1
J.L.Blanchemain (F)
V.Vosse (B)
D.Andre (F)

 306

25

14 - Dome S101.5 Judd -
Racing For Holland (NL)
LMP1
Jan Lammers (NL)
D.Hart (NL)
J.Bleekemolen (NL)

 305

26

12 - Courage LC70 AER -
Courage Competition (F)
LMP1
A.Frei (CH)
J.Cochet (F)
B.Besson (F)

 305

27

33 - Zytek 07S/2 -
Barazi Epsilon (F)
LMP2
A.Fernandez (USA)
H.Kurozawa (J)
R.Kerr (GB)

 301

28
70 - Corvette C6-R -
PSI Experience (B)
LMGT1
D.Smet (MCO)
C.Y.Gosselin (F)
Ph.Peter (AUT)

 289

29
006 - Aston Martin DBR9 -
AMR Labre Competition (F)
LMGT1
P.Bornhauser (F)
R.Berville (F)
G.Fisken (GB)

 272